Julafton runt hörnet

Idag är det redan torsdag. Vad hände? Imorgon är det fredag och sedan helg. (Om ni inte visst det redan)
Nästa vecka har vi Desperatekväll, jag ska fylla på mina fransar och på fredagen är det julbord med jobbet, på lördagen glöggeftermiddag i föreningen, på söndag ska vi fira förjul med familjen.
Sen jobbar jag bara måndag och tisdag innan julafton. På onsdag 22 december bär det av till Trondheim!
Längtar jättemycket! Självklart efter Kent, men väldigt mycket efter Rocker också!
Men jag längtar även efter staden, platserna och att shoppa lite där, jobba lite där, fira lite nyår där och så vidare.
Men först blir det en lantlig jul med Kents pappa och alla hans syskon. Kanske ska till kyrkan på julafton, blir i så fall första gången för mig. Här hemma brukar vi åka till kyrkogården och tända ljus, sedan brukar vi promenera ett varv runt Sollentuna Holm. (tror det heter så) men att gå på gudstjänst eller vad det heter på julafton, det har jag aldrig gjort. Kan nog bli mysigt. Bara det inte krockar med Kalle!
Kalle går även på julafton i Norge, men det är ingen traditionsgrej att kolla på det, som det är här. Men jag vill såklart kolla ändå! Där kollar man på Grevinnan och hovmästaren. Det är ju också roligt, men inte på samma sätt som Kalle.
Här är en bild från förra årets julafton när vi var på kyrkogården

Kommentera här: