System of a down till Metaltown

Hoppade nästan sönder den thailändksa sängen och rusade till Prillans rum när jag såg nyheten! Så jävla grymt band som jag sett live en gång och det blev tyvärr inte så lyckat. Det var på Festimad i Madrid, jag och Kent väntade fyra timmar och det blev kaos i publiken pga förseningen. De välte bilar som var på höga ställ för utlottning, de krossade plasmaskärmar, jag blev typ hög av de andras haschångor, K fick kramp i benet av att stå så konstigt och efter fyra timmar stående rätt upp och ner bland tiotusentals människor kommer bandet som skulle spela innan System på. Incubus, ett av de banden jag tycker sämst om i världen. Då var vi tvungna att ge upp, vi letade oss ut ur folkhopen på 40 000 personer. När vi kommit ut efter nån halvtimme köpte vi pannkaka och satte oss ner i gräset, då gick System strax på. Och det är klart det var grymt. men jag är inte den som står längst bak i en publik och är nöjd med det. Så nu är jag jäkligt glad att jag ska få se dem i sommar igen.
Metaltown kommer inte hålla till i Frihamnen längre och det kan jag fan förstå för piren skulle sjunkit av System live där. Såsom den gungade till In flames i somras så kan jag garantera att den pajjat till System.
När jag tänker på första gången jag hörde dem var det på en fika på Fabben, den riktiga old schoolvarianten av Fabben alltså. I ettan i Vilunda. Pinsamt att säga med vem så det utelämnar jag från den här bloggens offentliga sken.
System of a Down

Kommentera här: