kent på Annexet!

Först visste jag inte vad jag skulle ha på mig, det spöregnade ute och jag var fett seg.
Sen kände jag mig i alla fall färgglad och klar
Mkt turkosa toner
Precis innan konserten börjar köpte vi varsin t-shirt och tog på oss
Allt var grymt! De kändes nästan överladdade och punkiga samtidigt som de klassiska gitarrlåtarna blandades med de nya synthtonerna. Basen var brutal, bakgrundsbilderna allt i från läskiga barn och ultraljud till fina färger, stjärnfallsbelysning och bubblor som bildade bokstäver som bildade ord i ett speedat syntest. Vackert!
Låtlistan var superb, de har ju mycket att välja på och det är svårt att bli besviken. Jag föredrar ju såklart de lite äldre till de äldsta, det är mer gitarr det är mer "mitt"kKent. Publiken varierade men med stor del 35-åringar och mindre del 16-åringar. Runtom fanns en "balkong" där var publiken av det lugnare slaget, men nere på golvet runt oss var det fullt drag.
Jag är överlag såååå nöjd och Jocke Berg var i sin största rockstjärneform.
Först köpte jag den här tröjan, sen när jag såg den vita var jag ju tvungen att slå till på den med. Jag älskar ju ändå Kent i dubbla ordalag! Fastän min Kent inte gillar bandet kent.
Sen åkte vi på hojfest på pappas klubb, det var mycket folk, det var spelning fast Freddan inte hade hittat nån gitarrist, men det löste sig och de hade en skön snubbe på gitarr som även sjöng bra. Ljudet är alltid brutalbra där och det blir bra ös, även om de aldrig spelat tillsammans i de konstellationerna de hade och inte många låtar blev helt kompletta med all text odyl så var det grymt drag! Jag höll mig dock nykter (!) och körde sedan hem till min poffhund.

Kommentera här: