Så snurra min jord igen

Och jag ska skydda dig med kroppen min
Luften svider när vi andas in
Röd
I ditt öga var en storm jag såg
Blåsa sommarsnö
I döda vinkeln ser jag allt du gör
Då stänger jag själen
klämmer ihjäl den
& hittar en himmelsk drog
Under bron i en stad
Där du och jag blev kvar
Jag vet att du gav mig all din kärlek
Utan krav på en motprestation
Som jag önskar jag var värd dig
Att jag kunde ge dig nånting lika stort
Som det strålar från ditt hjärta
Som en motorväg av ljus
I Hagnesta Hill
bland de identiska husen
Rycker vi till
Reklamen avbryts för sport
Och så blev Du mitt sår
och Jag blöder ihjäl
Kom gör ett hål i min Kevlarsjäl
Verkligen
Jag vill ha din ryggrad här
Fäst den i mig
Kent
Du vet hur det är
Jag släpper din hand
och lämnar dig där
Tid… du är dig inte lik
Min knutna hand i fickan
Sömn… jag kräver ingen sömn
Jag vrider mig på nålar
Månen hänger lågt
över allt du tror du såg
Visioner i mitt huvud när du ler
Jag har hittat nånting vackert,
vännen, ser du vad jag ser?
Jag är nästan som du
Blodet stänkte, blev en Pollock i hans bås
Och vintern sliter pirens skjul, river lyktor från en firad juli
från pariserhjulets skelett av trä och sten
Och människor i de låsta tysta husen
Gläntar på gardinen och stirrar ut på gatan
Med ögon som är rädda, för allting som kan hända
Fast det redan hänt
Jag vaknar i en sal, på ett skuggigt sjukhus står en kvinna
vid min säng som blekt sina tänder en grad för hårt
Och jag glömmer bort att andas
För sex, musik och våld
Var det vackraste som hänt mig
Sen själen min blev såld
Och ensam har jag dofterna kvar
Som ett tårögt barn
har du gjort mig svag
Det enda som gjorde mig till jag
Ett annat dom mot ett annat vi och jag
Dammiga fönster & persienn mönster på golven
Och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling
Att det kommer bli en lång kall vinter
Tänd eld på dina tankar
Med dina svarta tysta tårar
Och vi vet och du vet allt tar slut
Långsamt genom rummet går hon ut
Det finns inga ord för det, på det här jävla språket
Jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak
Och du får bli mitt spöke om du vill
snälla, vänd inte ryggen till igen
snälla, möt min blick en allra sista gång
innan du lämnar min kropp
som blivit för trång
Nu ska världen räddas
allting trasigt ska bli helt
och jag sprayar namn på muren
alla dom som tänker fel
Du skar mitt svala liv
Mönstrat till ett krig
Jag ser mörka hus
och motorvägar räls
Ingenting
Det är svårt att se dig
som en glasbit i en vattenpöl som frös
Hon vinkar genom ett fönster
Hennes mun är som ett sår
så går hjärtat mitt sönder
Det har varit ett ensamt år
Jag har väl aldrig varit lika nära marken
Nålens öga

Kommentera här: