Norge i kjappa drag

Efter att smidigt och gratis(?!) checkat in Rocker spatserade jag pipande genom säkerhetskontrollen, hade redan strippat av mig stålhättor, skinnjacka, sjal, mössa och tungt tungt handbagage innehållande bl a skor. Hade lite platspanik i resväskan då jag tagit en mindre modell för jag skulle ju ha hundburen oxå.
Efter detta kliver man vare sig man vill eller inte rakt in i shoppinghimlen, (kanske helvetet för många). Taxfreeland uppenbarar sig och det enda sättet att komma igenom är just att gå igenom, du kan inte gå runt det, du kan inte gå under det osv. Uppenbarligen ett tag sen jag flög från femman.
Mitt utomlands år och följande räknade jag att jag flög cirka 15 gånger. Bra snittat.
Hur som helst så köpte jag hela en halv stock snus till Kent och sprayade obligatoriskt med några bekanta godsaker. Orkade faktiskt inte engagera mig mer än så, såg en ögonkräm för 3799, undrade hur folk är funtade. Jag gillar krämer men det finns gränser efter vilka enbart dumhet följer.
Omtalad samarbetsljudbok i öronen och god frukost, längtade inte till varmare breddgrader förutom hjärteväg.
Rocker var jätteduktig och mådde så bra när jag hämtade honom, sen gick vi ut och mötte Kent. Och det var skönt. Det känns ju såklart rätt och helt när man är tillsammans, Rocker verkade inte känna nån skillnad på att det var 2 timmar sen han träffade mig och 2 veckor sen han träffade Kent. Vi tre är minifamilj och det är så kul att vara med dem!
I Norge var det födelsedagsfirande som tyvärr inte startade med middag på den bestämda restaurangen eftersom det var Valentines och därmed fullt. Vi åt på ett hyfsat ställe men jag var tyvärr missnöjd med maten som för det första kom in på en bädd av ris! Scampispett med svamp och grejer i en Balsamicosås, och sen var det så salt så jag var tvungen att dränka leverns senare ;) jag brukar knappt toucha saltkaret liksom.
Sen var det sociala dagar med familj och kompisar och självklart med Kent! Men även några helt ledig och avstängda. Satte inte på datorn, promenerade i solen med Rocker, gjorde hemmaspa, läste, kollade tv, det finns en grym kanal som visar bara komedier och mogna serier som Simpsons, Futurama och Family guy på rullande band.
Det blev en hel del OS eller OL som det heter i Norge. Många av längdskidåkarna bor i Meråker där K kommer från, det finns nämligen ett sånt gymnasium där. Så det blev ju liksom mer angeläget att följa loppen då, och ajg hejjade på båda länderna :) är ju ingen sportfantast direkt. Läbbigt med alla olyckor, man vill ju liksom inte se sånt och man vill ju inte att nån ska skada sig.
Min gudson William har jag hunnit träffa två gånger, samt hans storebror Alexander. Två livliga, tokiga killar som är generösa med kramar och kos. Alltid härligt! Det är ju oxå, precis som med Alicia så roligt när de blir lite äldre och får med sig vem man är och de kan prata lite och leka och så. Fast det är ju oxå mysigt att hålla en varm, ihopkrupen månadsbebis i famnen. En sån träffade vi oxå, Aron, men han sov bara eftersom vi kom en sen kväll. Jag köpte en fleecefilt med dinosaurier och en gosehund till honom varav halva priset var pengar som gick till SOS barnbyar. Alltid rätt.
En skön sak när vi var ute var att det är inte så Stockholmskt, och då menar jag inte att det inte känns som en stad för det gör det, utan att det inte e så jäkla styltat. Vi kom till första stället, fick visa leg haha och så sa de att det fanns ett bra bord för oss där inne. Sen gick vi till 3b, en rockbar, inte inträde eller garderob eller så, och på övervåningen satt vi i baren och drack och sen gick vi ner till undervåningen där det var livespelning! Drack tequila (?) och sen drog jag o Lise till Rock City, rock, bira, soffor, pole. Sen gick jag tillbaka till 3b för att möta Kent. Det är liksom ett ganska samlat område med uteplatser, det är bra stämning, det är utomlandskänsla, det är laxat och en skön stad.
Nästa lördag kommer Kent hem så det blir bra det. Vi ska sen till Norge i påsk, jag och Prillan och Helen, Linus och Albin. Det ska bli superkul. Då bilar vi upp och är där några dagar.
Hoppas ni oxå hade en bra vecka!

Kommentera här: