2010

Vad förväntar vi oss av det kommande året? Jag tror mycket kommer hända, nu ligger vi och vippar nånstans mellan vuxen as in ha ett förhållande, ha en lägenhet, ha jobbat eller pluggat ett tag, ha rest en del, ha skaffat bil och husdjur. Och vuxen som i att bestämma lite mer vad framtiden ska bjuda på, ska jag byta jobb, börja eller sluta plugga, skaffa barn kanske, flytta? Ja det blir nog ett avstampsår på många sätt.

Det jag vet kommer sätta sina spår i år är att Kent kommer börja jobba i Norge. Han ska pendla hit till mig som en äkta norsk oljeplattsformsarbetare. Men självklart är det tatuerare han fortsätter som. Han ska jobba med sin kompis Oddiz på Purple Pain och han vill hem till sin familj. Vi har förberett oss noga på detta och det är självklart inte det jag helst av allt önskat men i ett läge när jag inte vill flytta till Norge och Kent känner att det är dags så har vi ändå kommit på en optimal lösning.
Tiden han inte är här får jag spendera frikostligt med alla vänner och mysa i Nibble och gosa med Alicia. Och så har jag ju Rocker vid min sida så klart :)
Gunilla ska börja plugga! Det är jättekul, hon förtjänar det verkligen och jag önskar henne all lycka.
Helen är å andra sidan helt klar med skolan nu i januari, nästa helg blir det examensfirande hos henne.
Lollo har detta året kvar bara, sen får vi se var vinden för henne.
Sofie kommer möta våren i sitt nya radhus, och Alicia börjar på dagis.
Teresa har fått en ny lägenhet och är varm i skorna på jobbet. Singelsommar för henne :)
Piffi är klar med sin skola och ska bara komplettera på Komvux, hon är lite yngre än oss så hon kan fortsätta dekadensjobba det här året för att spara pengar och sen känna efter var hon vill sikta.
Jag önskar alla all lycka inför de utmaningar och framsteg vi kommer ta detta år. Vi tar allt vid hornen och vi gör det tillsammans.
1 Helen:

skriven

2010 kommer bli ett super år på alla sätt, mycket lycka, kärlek och glädje hos alla!

Kommentera här: