Knäckkorv och fest

Jag känner mig sugen på en fattig kokkorv där man måste knäcka igenom skinnet liksom och med ketchup och senap på. Jag gillar inte ens kokkorv eller senap och jag köper aldrig såna korvar ute. Konstigt. Det är nån jag känner som kallar det knäckkorv, vem är det?
Ikväll ska vi hem till Helen för försenat examensfirande, då blir det nån god middag och troligen inte kokkorv, det blir catch up från denna vecka som var Gunillas första skolvecka och Helens första arbetsvecka. Jag o Carro får väl lyssna :)
K ska ut med sina kollegor ikväll och käka på Marie Laveau och det är man lite avis på!
Imorgon är det lång sovmorgon som gäller, K kommer vara råbakis och jag vill sova ut lite, ta chansen att mysa en förmiddag i sängen för nästa helg har vi besök av Frank som ska skjutsa K till Norge sen.
Imorgonkväll är det fullt ös igen, jag hoppas hinna få min vinst från Indiska så har jag en underbar klänning att bära på Mys födelsedagsfest! Annars blir det nåt annat snyggt. Och mina partyballerinas från Sonia!
Vore så nice att hinna se Avatar i 3d eller Snabba Cash på söndag. Får se vad levern och karln säger.
Mest av allt ska jag snufsa i Rockers famn i helgen. Vi ska hämta ut nytt foder till honom idag, ett specialfoder från Royal Canin. Sen får vi se om det funkar bra.
Idag får vi bebisbesök på jobbet, alltid mysigt! Min gudis är i Thailand och tittar när mamma solar och mormor har Quasimodoöga, moster softar, pappa och morfar dricker bira. Själv badar hon mest och leker i sanden.
Lägenheten är nystädad i varje vrå, det är så skönt att få det så till helgen, då kan man bara njuta när man kommer hem idag, men det blir inge vin varken innan eller hos Helen för jag kanske ska hämta K ikväll, de andra ska ändå inte dricka så jag har köpt en Cola. Ja det är lite konstigt.
Nu åt jag precis en jättegod lunch, rödspätta i creme fraiche med karl johan, timjan, och citron, smörstekt broccoli, lök, squash och kokt potatis. Jättegott!
Igår fick jag min HMbeställning, underbara sommarskor, fick sommarlängtan, vårig fin duk och en snygg kökshandduk!
Kärlek och trevlig helg till er alla!

Kommentera här: