Ha en skön lördag

Idag beger vi oss till Moderna, brunchen drar inte igång igen förrän imorgon så det blir hemmafrulle först nu. Jag känner verkligen av vilken torris man blir av kylan ute, jag har smort mig med olja men har nu köpt den här godingen,

175 kr på Kicks, känns underbart resultatgivande på en gång. Till ansiktet har jag

sen försöker jag att inte duscha länge och inte bada utan olja i vattnet.
Nu har jag också fått byta min julklappsparfym, de gjorde bort sig på Kicks och erkände att de sagt att alla dofter var samma men bara i olika flaskor, när de sålde den till farfar som gav mig parfymen i julklapp. Jag blev så dåligt bemött i två butiker först emd virrig och otrevlig personal som snnackade skit om de andra butikerna. Jag kände att här var detingen idé att stå och försöka få hjälp. Jag mailade Kicks och blev uppringd av butikschefen i Stinsen där parfymen var köpt, hon löste allt och jag fick byta den. Proffsigt beteende från henne oh hon fick höra det de andra gjort och hur de såg ut och hon var bara glad för den infon så hon kunde ge dem bassning. Bra lösning! Så även denna vinter doftar jag Kenzo amour. Tack farfar!


Igår målade jag naglarna med två noggranna lager med Isadoras winterred. Sen målade jag ett lager med Depend nagelbandsremover ovnapå det! Tog fel när jag trodde jag tagit överlacket, tyckte det såg lite konstigt ut och blev irriterad på att det var  små korn men trodde det hade börjat torka eller nåt. Helt blind. Sen såg jag. Och så fick jag göra om allt. Kul.

Ser att solen skiner nu när den kämpat sig upp, blir nog en härligt kall dag på Skeppsholmen. Först ska vi släppa av Rocker i Nibble, han och pappa ska leka i snön har pappa bestämt. Då får det väl bli så!

Mitt nya beroende, göra rödvinssås, och såklart äta den sen!

Igår gjorde jag igen, kokade massa lök, denna gången purjo ( ni vet väl att man kan använda purjoblasten om man tillreder den, i t ex gryta, soppa, sås eller buljong), ett par tillslagna spruckna vitlöksklyftor, en morot i bitar. Ett par skedar ekologisk grönsaksbuljong och några hela pepparkorn. Rödvin på det och mitt nya fynd, Sherry. Jättegott i marinader och såser, blir liksom starkt utan att vara kryddstarkt. Låt det koka, häll eve på mer vin eller lite vatten, låt sedan sjuda lite under lock länge, väldigt lite, på typ 1:an, 2:an. Häll i steksky om du äter kött eller kyckling. Jag hade kvar stekt tärnat bacon från torsdagen som jag stekte med köttet och sen hällde i såsen, bitarna och allt. Men först måste du sila bort grönsakerna, hälla i lite mejeriprodukt, matlagningsgrädde, vanlig grädde eller vad du nu föredrar och så reda den med brun Maizena. Lite paprikakrydda, Persillade eller lökpulver passar bra i.
1 Sofie:

skriven

förlåt men Nagelbandsremover? låter ont...?

2 jojo:

skriven

nä då, det är som en mild peeling fast det är i nagellacksflaska så man penslar och peelar bort om nageln inte är helt slät

Kommentera här: