På vift

Jag brukar inte gilla de här första månaderna på året, januari kan ibland spurta iväg men februari och mars kommer vara sega och i mars hoppas man på vårtecken men blir ofta snuvad med nåt återfalla v snö, såklart följt av slask. Därför hade vi tänkt åka bort, långt långt bort till Australien och besöka Kents kusin eller till Bali eller Brasilien. Men så verkade det som vi bestämde oss för att besöka Ingvild, Kents låtsassyrra som är i Mexico och jobbar som grottguide. Vi ville inte ta så lång semester i och med allt nytt som sker med flytten och så och till Mexico kunde vi komma ganska snabbt på 17 timmar jämfört med Indonesien och Australien som låg runt ett dygn enkel restid.
Vi spanade in en vecka som skulle passa bra, det är nära springbreak och påsk och vi ska landa i Cancun! Grymt! Men så fick jag inte ledigt, vet itne hur jag täntke för jag vet ju vilket stort bautaprojekt vi ska köra på jobbet v 9-16 men ändå glömde jag det i min resiver. Så nu blir det senare i vår.
Vecka 7 ska jag dock besöka min karl i Norge, lär vara fint så här års. Haha, men det blir kul ändå, och skönt att komma iväg lite iaf. Då får man som ett riktmärke under de långa kalla veckorna.
Och blickar jag riktigt långt fram i tiden , närmare bestämt nästan 11 månader. Då ligger jag på en solstol i Krabi! Mamma fyller 50 och det ska firas med familjen i den thailändska värmen. Vi åker 16 november så det är nästan overkligt lång tid kvar och det finns mycket härligt som händer innan dess men i höst får ni följa med i mina planeringar. En bild på hotellet kan jag bjuda på redan nu.
1 Sofie:

skriven

Å JAG ÅKER OM 13 DAGAR!

2 Mormor:

skriven

Ja Johanna , det blir mycket att se fram emot 2010 för oss alla . Just nu ser jag fram emot nästa söndag !!! Börjar få lite resfeber men det är ju som vanligt när jag ska ut och resa :) Vore kul med en "tjej mamma kompis syskonträff" nån gång. Snacka gamla tokiga och sjuka minnen. Vi får styra upp nåt . Kort dag idag. Skönt och imorgon ska jag ta mig en liten ridtur. Mysigt. Kram och god fortsättning. "Mamma" Sussie

Kommentera här: