Drama i Runby

Natten till onsdag hade jag precis blundat in när jag och Rocker rycktes upp av en hög smäll, jag kollade ut genom sovrumsfönstret ner på parkeringen eftersom vi haft problem med inbrott där nere och vi en gång fått ringa polisen pga det. Då ser jag hur det brinner, det är en bil som brinner, previs vid skogen och så börjar billarmet och tutan tjuta. Med skakande händer ringer jag Larmcentralen samtidigt som jag klär på mig och sedan springer ned till parkeringen. Smällarna fortsätter, och när jag sprang framför huset såg jag ingenting utan hörde bara hur det exploderade mer och mer saker. Flera grannar kom ut och det lös i alla fönster. Polisen kom precis samtidigt som oss, när vi var nere då såg jag att det jag oroat mig mest för, närheten till skogen, nog var ganska lugnt. En man som varit först på plats hade sprungit fram o kollat så ingen var i bilen och det var det inte, det kändes som en uppenbar flyktbil, hur som helst stöldgods eftersom den bara var inkörd längst ner på parkeringen. Han som hade sin bil närmast var inte så nöjd när han stod och kollade på lågorna som skvätte åt alla håll och spred sig på marken. Men det gick bra med allt, som tur är!
Jag tänkte nästan att jag kanske aldrig mer skulle komma upp i lägenheten igen. I vårt lugna område, usch så obehagligt det var. Sen kunde jag inte alls varva ner utan kom i säng när det var ljust ute. Sen jobb på det. Ohärligt.
1 Louise:

skriven

Läbbigt! Va bra att du har en vakthund vid din sida iaf;)

2 Carolina:

skriven

Fy vad läskigt! Så tror man att man bor i ett lugnt område.

Kommentera här: