Konserter

Fnulade ihop en liten lista över vilka konserter jag gått på, det är svårt att minnas allt och alla och jag har inte skrivit med små obskyra spelningar.
Festival i all ära, på en äng i solsken till klinkande visor, eller längst fram vid ett staket kämpandes med svetten rinnande, och allra härligast i ett lätt duggregn om natten. Det är det bästa med somrarna.
En av de bästa spelningar jag varit på var Madrugada på Nalen, perfekt plats för dem, vackert så det förslår.
När Robert Plant äntrade scenen på Annexet grät jag som ett barn. Innan jag går på en konsert har jag magen och hela kroppen fylld av längtan och förväntningar. Och sällan blir man besviken. Så mycket kärlek framför samma scen. Då tror jag på världsfred och mirakel.

Alla måste vi börja någonstans, min första konsert var Roxette i Globen. Jag minns att vi åt pizza innan men jag kunde knappt äta för jag var nervös, sen var det ganska försenat har jag för mig, under balladerna satt vi med tändare, idag är det mobiler. Nånstans måste man börja och de här fyra konserterna var jag på när jag var yngre. Sen en del under Vattenfestivalen, i Kungsan och sånt. Såg Eminem på Riddarholmen första gången han spelade i Sverige, det är kul!



Hultsfred 2003, min första festival! Turbonegro hade reunion och hela festivalupplevelsen var underbar!

Turbonegro
Hellacopters
Audioslave
Queens of the stoneage
Hives
Timbuktu
Christian Kjellvander
The sounds

Festimad 2005, jag och Kent hade känt varandra en månad, åkte till Madrid på festival tillsammans. Jag hade tänkt leta upp någon att åka med, och se så bra det gick! 40 graders värme, sandstorm, vätskebrist och inga biljetter hem till Malaga. Men allt ordnar sig på festival vet ni ju. Brutalt mycket människor, brutala förseningar. Något av det bästa jag varit med om i hela mitt liv!
Marilyn Manson
Slayer
Nightwish
Hives
Turbonegro
Incubus
System pf a down
Prodigy

Where the action is 2006, jag och Kent missade halva festivalen eftersom den började tidig på dagen på Skansen. Men vi hann fånga två godbitar
Hellacopters
Hives

Hultsfred 2007, vi var ett stort gäng denna regniga festival som gick i kylan och McGyvers tecken. Mysigt med stort camp och många kära vänner. Moshpiten på Ozzy var något av det sjukaste jag varit med om. Nära döden upplevelse om man inte backat ur publiken.
Ozzy
Korn
Velvet revolver
Turbonegro
Wolfmother
Amy Winehouse
Flogging molly
Anna Ternheim
Laleh
Roky Erickson
Sophie Zelmani
The scams

Peace and love 2008
Sex pistols
Kent
Håkan Hellström
In flames
Hives
Hellacopters
Mustasch
Kjellvander
Wasp
Millencollin
Hardcore Superstar
Nationalteatern
Stefan Sundström
Peace and love 2009
Håkan Hellström
Mötley Crüe
Winnerbäck
Turbonegro
Anna Ternheim
Sophie Zelamni
Sofia Karlsson
Maria Mena
Coffinskakers
Dundertåget
Backyard Babies
Soundtrack of our lives
Gogol bordello
Mando Diao
Miss Li
Dia Psalma
Kalle baah

Sweden rock 2007, jag, Teresa och Kent kommer över billiga biljetter, kör ner på natten till fredag, kör hem natten till söndag. Solen steker onådigt hela helgen och folk har fått brännskador. Fler vuxna på den här festivalen, vi som är vana vid Hultsfred. Men det var skönt det. Det är iaf den snyggaste festivalen jag varit på, 80-talet forever!
Whitesnake
Wasp
Sweet
Alice Cooper
Def Leppard

West Coast Riot 2010, måhända vi blivit bekväma eller gamla, men det var skönt att vara på stadsfestival och inte sova i tält. Gbg för festival blir det garanterat fler gånger!
Bad Religion
Hives
Jello biafra
The specials
Dropkick murphys

Metaltown 2010, i samband med West coast, sjukt bra upplägg. Vi var ju där för huvudnumrena och Göteborgs stoltheter gör en aldrig besviken
In flames
Rammstein
Sonic syndicate

Annat, det är ju inte bara festivaler som bjuder på livemusik. Vissa artister föredrar man tom att se på annat håll, t ex inomhus.
Winnerbäck, Zinkensdamm
Thåström, Tantolunden
Iron Maiden, Globen, 2 gånger
Manson, Globen, 2 gånger
Metallica, Stadion
Mötley Crüe, Globen
Robert Plant och Alison Krauss, Annexet
Madrugada, Nalen
Backyard Babies, Debaser
Rammstein, Globen
Backstreet girls, 3b
Melissa Horn, Mosebacke
Vilket är ert bästa konsertminne?
1 sam:

skriven

sv:Ja, det är de ^^,

2 Anna:

skriven

Sv: Ja just precis! Så heter det! ^^

Ush! Vad ekligt det låter! Stackarn! :(

Valar är så vackra och de låter så coolt!

Det var underbart att åka båt! ^^

3 Ida We:

skriven

Konsert är så underbart! Har dock inte varit på många, en festival och två konserter (om man inte räknar Lady Gaga på Gröna Lund...) men det lär bli fler. Hade velat vara på både West Coast Riot och Metaltown i år, men var på Pier Pressure iaf :)

4 Emma:

skriven

åå har du sätt Roxette? :D Dom är mina största idoler! Ska se dom i augusti :) Kram!

5 Mattias:

skriven

Du har en snygg blogg :)

6 ShadyBoy:

skriven

Marshall Mathers <3

Kommentera här: