Weekend i Trondheim

Jag och mitt trogna sällskap redo för en Norgetripp
Vi landade på torsdagskvällen och Kents pappa hämtade oss, vi kom fram till lägenheten och åt min önskade måltid, korv med ett gott tunt bröd och sallad. Sen gick vi på kvällspromenad mellan  typ 23.30-00.30, då e det lite mörkt men inte mörkar än som ovan. Det var fullt med folk på stan och när vi skulle sova lite senare var det väldigt ljust igen. Knasigt det där.
På fredagen gick vi på promenad i en park vid Trondheims fästning
Sedan turistade vi runt lite i Kents nya kvarter som jag inte känner så bra. Här är Lademons kyrka
Vi gick under järnvägen för att komma till Svartlamon, det är lite av Trondheims Bohemkvarter, gamla trähus med roliga målade fasader, fina skyltar på sne, ekologisk mataffär och härlig stämning
Här blir det en ny tatueringsstudio för några kompisar till oss
Jag turistar lite på Solsiden, det är ett köpcentrum med massa uteplatser längs vattnet. Vi fikade på Bär och Bar, ska berätta lite mer om det i ett senare inlägg. Urmysigt iaf!
Turistar igen
Hos Kent kan man sitta i flera av fönstrena, jag har noga provat dem alla och hittat mitt favvo :)
'
På promenad på Möllenberg, ser ni backarna, det ger bra promenader det
'
Diarrésfärjan lade till i Trondheim, gigantisk! Båten med det gula på toppen
På Kents gata
Mysigt hus på Bakklandet
Kanske ett av världens mysigaste caféer, Bakklandets skydsstation
'
Där simmade en prästkrage på bordet
Vi åt våfflor :)
I ungdomskvarteren en söndag...
På promenad
Nidarosdomen, en imponerande kyrka
Dom är några stycken
Kyrkogården är flera hundra år gammal och många gravar är nästan igenväxta och stenarnas inskriptioner är slitna, men vissa har färska blommor och överallt växer gräset långt och flera vilda blommor får växa där dem är
Filurig trädgubbe
Sitta på vattnet och käka kanske
Så fint område
Ett mysigt galleri på Bakklandet
Rocker när vi ska flyga hem, han sköter det så himla bra och det är skönt det!
1 Louise:

skriven

Va mysigt ni ser ut att haft det. Jättefina bilder. Kram

2 Mysan:

skriven

Såg verkligen helt fantastiskt mysigt ut! Lilla Rocker är sannerligen duktig!

3 Gunsan:

skriven

Gud vilken härlig helg ni hade tillsammans!! Det ser verkligen jättefint ut - blir sugen på att åka dit nångång!

Kommentera här: