Den perfekte vännen och andra noveller

Det är alltså en av mina favoritskådisar Jonas Karlsson som släppt sin andra novellsamling. Den första har jag inte läst. Noveller påminner mig om typ Starlet eller Mitt livs novell. Jag är 13 år på sommarlov på landet. Men detta är något annat, detta är miniberättelser om män och pinsamma, udda och ibland vanliga situationer men kan försätta sig i och inte komma ur. Det är skönt att inte gå närmre in på personernas bakgrunder, utseende mm eller på långa miljöskildringar. Alla noveller är bra, vissa är bättre. Jag lyssnade på denna, och en novell skrattade jag mig verkligen igenom. Det är en person som får problem med sin mobil på flyget och Jonas läser med riktigt löjlig fjortisröst och uttryck därefter. Riktigt roligt!
Vissa noveller är korta, andra ganska mycket längre. Jag tycker verkligen denna lämpar sig bra som ljudbok, förutom de konstiga musikstyckena mellan novellerna.
Rekommenderas starkt!

Kommentera här: