Festivalförvirring

Åååååh ilandsproblem, jag vet inte vilken festival jag ska åka på i sommar. Vi hade pratat om Gbg och samköra Metaltown och Westcoastriot samt en liten gbg semester och hänga med Lollo o Christoffer. MEN banden är inte så himla lockande och istället drar PL till med en grym line up och jag känner mig splittrad. PL var itne bra förra året med sitt nya campingupplägg och de långa avstånden plus att vi hade sån otur med inbrott i tältet, idiotiska grannar och de enda vi kunde vända oss till var puckade vakter med fel inställning.
Hur som åker jag på festival för musiken och inte pga hur de olika festivalerna är upplagda, även Sweden rock lockar lite men det blir det nog inte, det är så tidigt på sommaren.
PL har ju lixom John Fogerty! Haja! Och Wolfmother sm jag bara sett en gång. Sen massa bra svenska utfyllnadsband osm jag kallar det, och jag tror Backyard kommer stanna i Borlänge på sin avslutningsturné.
Och Kent vill inte åka till PL i år, trots banden, och L o C ska vara i Gbg och T o C är inte tillsammans längre. Så inget känns lixom givet. Piffen måste oxå få veta för planeringen, det e ju lugnt om det blir hon o ja o så kanske Sara o de är på och Linn o co. Alltså jag kan åka själv bara jag vet vad jag vill.
Nedan är de band jag vill se på de olika festivalerna.

Peace and Love 28/6-3/7
Borlänge

Alice in chains
John Fogerty
Kent
Kim Wilde
Mando Diao
Patti Smith
NOFX
The Hives
Wolfmother
Amanda Jenssen
Ane Brun
Hardcore superstar
Melissa Horn
Mikael Wiehe
Nationalteaterns rockorkester

Metaltown 18-19/6
Göterborg
Rammstein
In flames
69 eyes
Westcoastriot 17/6
Göteborg
The Hives
Dropkick murphys
Bad religion
Sweden rock 9-12/6
Sölvesborg

Aerosmith
Guns n roses
Gary Moore
WASP
Stone sour
Danzig
Stratovarius
The quireboys
Dundertåget
Solig dag på Hultsfred 2008
Var ska denna fossing hoppa upp och ner i en svettig crowd denna sommar? Den behöver veta!!!

1 Sofie:

skriven

Jag säger bara blääää för äckliga festivaler!

Kommentera här: