Klädbytardagen

Då var det återigen dax! Vi samlades hos Carolina, alla hade med sig en påse eller en säck med gamla kläder, skor, smycken, väskor vi inte längre använder, kanske de är försmå/förstora, en färg som inte är din, ett felköp som aldrig passat eller saker vi helt enkelt tröttnat på. Vi snackar snygga grejer, saker med prislappen kvar, skor som aldrig är vandrade, väskor som aldrig blivit fyllda.
Återigen skrattade vi åt en del snedvridna fläckiga toppar och lade dem direkt i Uffhögen, återigen förvånades vi över hur mkt Gina alla köper i olika färger.
Vi gör så att Carro håller upp ett plagg i taget och den som är intresserad hojtar ut det, de plagg som har föera anspråkare läggs i en hög och sedan när vi är klara testas de och det brukar vara enkelt att enas om vem som ska ha plagget. Möjligtvis blir det delad vårdnad men vad gör det!
Det ingen vill ha lägger vi i Uffcontainern.
Denna gång fyndade jag dessa fina prylar.
Den här gröna sjalen från Mys Indienresa innan jul var nog mitt bästa kap, jag ÄLSKAR den, hade lätt köpt den om jag såg den.


Min outfit igår, en Anncha, Nina, My!

Kommentera här: