Neggo

alltså detta vädret. den tunga blöta snön som rasar ner från himlen och sedan från taken. kaos utanför fönstret. igår gick jag ut med Rocker i tjocktröja, mjukisbrallor, mössa och halsduk, trodde inte att det skulle bli vår idag men iaf itte den här tröttsamma skiten. snön har varit bra men nu räcker det, och inte töa, frysa, töa, frysa igen osv. fyyy fan.
jag brukar inte vara negativ men en jäkla måndagmorgon med detta utanför, folk som inte kan köra bil, hjärndöda sl och politiker som tror att man kan prata sig till en väderlösning. naturkatastrofer runtom i världen, tidningarna gläder sig och frossar tills man tappar intresset och omtanken pga insäljande löp och upprepningar ur menlösa vinklar.
om en enda hjärndöd kund tar ton mot mig idag igen kanske jag spyr i luren. speciellt på hjärndöda banktanter.
andra saker jag stör mig på
¤ John Mayer, ful harmynt kille som satt sig på en piedestal gällande allt, och så gör han sugig musik och tror han är president
¤ färdigstekt och färdigkryddad köttfärs säljer de i Norge, till t ex tacos, bara att värma. Hallå! Det är ju samma sak som att steka köttfärs och hälla i en e-proppad santa mariakrydda. den färdigstekta innehåller lite mer e och kostar mer. människors hjärnor rinner sakta ut ur öronen.
¤ folk på dagiset som tror att jag är intresserad av deras hundar. jag gillar dem inte! ni har ingen pli, de är inte söta, ni har ofräscha bilar från 87 med dregelslem på äckliga rutiga hundfiltar.
¤ sverige som inte hittar nån profil, inte är europeiskt, inte har några andra butiker än hm, inte kan få ett tåg framåt någon årstid, inte tillåter lyx, nattliv, egensinnighet, som hindrar all utveckling med blanketter
¤ findus färdigrätter, 20 kr billigare än en god lagad lunch på restaurang, 20 extra e-ämnen, 20% mindre smak, mättnadskänsla och upplägg
¤ folk som inte vill förstå att det finns andra människor, kulturer, åsikter, intressen, hudfärger osv som vi inte behöver förstå men acceptera att de finns och respektera alla människor och deras val
¤ tv-reklam i den låga och omoderna nivå som t ex mercichoklad
¤ att var 40-50 år, ställa upp i melodifestivalen och tro att du är sexig som en tjugoåring och söt som en åttaåring
trots min gallatömning ovan vill jag oxå känga de som är negativa, inte försöker ändra något själva, aldrig ser ljuset, ömkar sig själva, inte tar för sig av livet, klagar på andra och sig själva, hittar saker att klaga på i varje vinkel, snön, kylan, sl, pengar, teve, kläder, andra personer, men guuuuu bry er inte! ni kan ändå inte påverka dessa saker. vi bor i sverige och det är vinter varje år, hellre än vit och kall än en blöt och grå, bry er inte om saker ni inte gillar, läs inte om dem, se inget om dem, gör det du vill göra istället, så jävla svårt kan det inte vara. lata idioter. tror ni det kommer ramla in en miljard spänn, smalare midja och ständigt solsken.
läs en bok, se en film, baka ett bröd, träffa en vän, ligg under gosig filt, gå på massage, strunta i disken, städningen eller vad det nu är e du "måste". pröva det ibland istället för att vara så jävla låst och trist.
1 mamsen:

skriven

Oj oj oj du kanske skulle legat kvar under täcket idsg!! Men jag håller med dej, det är sååå segt nu...

Håll ut, kram M

2 Sofie:

skriven

Ha ha neggobästis

3 helle:

skriven

Ha ha bra bra! Ut med de bara!!! Igår sucka jag bara åt allt som kom i min väg men idag gör jag något åt de :)

Kommentera här: