Bra grundmarinad

Oliveoil är självklart, sherry har jag i för lite drag, starkt utan att lämna så mycket smak. Basickryddor för mig är, Cayenne, Spiskummin, Persillade, Svartpeppar och vitlök.
Sen är det upp till var och en och rätten vad man vill tillsätta, t ex färska örter, tomatpuré, senap, soya, vinäger, honung, enbär, lingon, äpple, rökspån, chilisås, currypasta, sweet and soursås. Ja whatever egentligen, jag marinerar i dubbla påsar och låter det ligga i en skål i kylen, vänder några gånger och det får gärna dra minst ett dygn. Speciellt när det gäller kyckling.
Tusen gånger smarrigare med en bra marinad!
Örtagård i mitt kök i mars!
1 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

skriven

åh tack! va kul att du gillar mina tavlor =)

2 Carolina [fotograf]:

skriven

TACK för din kommentar! Nej, det är rätt obegripligt när någon tar livet av sig, så många frågir som lämnas öppna och osvarade. Var ni nära vänner?

Kommentera här: