Tjejkväll med vårt systerföretag

Igår var vi bjudna på en liten tillställning med vårt bemanningsföretag. Det var en tjejkväll med de anställda hos dem och så jag som en liten bonus ( för mig? för dem?)
Vi började på deras mysiga kontor, högst upp i ett hus i city med takfönster, fina fondväggar och svart kök. De hade gjort myspysigt med tända ljus och snacks och jag och Nayra kände sedan att vi verkligen måste ta tag i den omysiga situationen här i vår lokal.
Sedan fortsatte vi till klädbutiken Perfect Lifestyle i nybyggda gallerian i Liljeholmen. (världens mest haussade plats in the middle of nowhere mellan byggarbetsplatser). De som äger butiken äger ett företag som vi köper Profilkläder från, vi fick bubbel och snacks och bra rabatt på priserna. Tyvärr var det inte helt min klädsmak och damutbudet var lite tunnare än herravdelningen. Men jag köpte ett jättesnyggt halsband från ett märke av en tjej som heter Liza. Coola grejer.
Efteråt käkade vi på PortoFino, gott italienskt och snyggt.
Jag åt

Pancettalindade pilgrimsmusslor med äppel och getostcanelloni, jordärtsskockspuré, shisokrassesallad

 

Lågtemperaturbakad rödingfilé, tortellini fyllda med hummer och scampi, zucchinisallad, avrugakaviar, vongolesås

Chokladtryffel



Jag behöver väl inte förklara hur gott det var!
Vi skulle få sällskap av en stackars karl men i slutändan blev det tre stycken. De hade varit på mingelevent innan och en av dem som är talför hur som helst han var ganska på örat och häll riktigt grov men underhållande låda som framkallade många skratt.
Det var en riktigt trevlig kväll och ett kul intiativtagande!

I butikens lilla bakrum
Nayra provar tighta bralls
Herrsidan
Damsidan
Några av tjejerna på Portofino
Två av grabbarna
Min goda varmrätt
Mitt nya halsband!

Kommentera här: