Högaktuella rockstars

Dom är överallt just nu, blir intervjuade på alla radiokanaler, hos Skavlan, högaktuella rockstjärnorna Slash och Hank von Helvete. Den senare kanske inte lika känd för allmänheten men är sångare i norska rockbandet Turbonegro som nosar Guns n roses i karriärbaken. De är riktigt stora och riktigt bra! Partyrock på sitt bästa. Den första konserten jag såg på min första festival någonsin, och jag har sett dem många gånger sedan dess. I många länder och städer. Och på fredag har filmen om en annan stjärna premiär, Cornelis Vreeswijk, och vem gestaltar honom om inte självaste Hank. Eller Hans Erik Dyvik Husby som han egentligen heter.
Hans fellowkollega Slash som egentligen heter Saul Hudson och från början var menad att bli rockstar i och med sina föräldrars jobb. Mamman sydde kläder åt 70-talets stora stjärnor, pappan ritade skivomslagen till dem. Mamman blev senare ihop med David Bowie, har man honom som styvpappa kan man nog leva med att ens föräldrar skilt sig ;) Jag har självklart läst Watch you bleed som är Guns n roses biografim, den bästa i sitt slag enligt mig. På semestern nästa vecka ska jag läsa Slash egen bio.
Slash lyckas med det som många stora stjärnor som slitit sig ur en grupp inte klarar, att göra bra soloalbum.
Han tänker nytt men står ändå bredbent stabilt med gitarren på och gör det han är bäst på, låter andra stå bakom mikrofonen. Och är inte videon med Fergie verkligen Sex, drugs and rock n roll!
Se Skavlan här!
Se Slash intervjuas roligt här

Kommentera här: