Rörmokaren

Spännande utan att vara deckare, det gillar jag. Lite väl mycket politiskt prat, det gillar jag mindre. Det jag gillar minst med den här boken är att Cavling tyvärr inte får till snobbsnacket utan att man får känslan av att han själv vill visa att han har koll på dyra butiker, flådiga restauranger och fina vanor. Det blir så... Stockholmskt.
Jag praktiserade några veckor på DN På Stan när Cavling var redaktör där. Han var en energisk och väldigt speciell figur med mycket barnasinne och roliga idéer. Känns inte som samma person som skrivit denna bok. Inte för att jag vet så mycket men jag hade det i bakhuvudet ändå.
Plusset med boken är de utförliga karaktärerna och att det ändå är spännande att läsa om Socialdemokraternas egna fixare och vad som händer bakom kulisserna i de mer stängda världarna.

Kommentera här: