En dag i hästarnas tecken

Med kollegor från olika delar av landet åt vi lunch på vårt bemmaningsföretags nya kontor, Sedan bar det av i buss á la skolklass och ingen visste nånting. Väldigt jobbigt för mig! Vi gissade på någon form av rolig fordonskörning, vi åkte ut på Ekerö och efter en bra bit svängde vi upp mot ett stall och de här små kompisarna stod o väntade på oss. Ponnytrav! Det var riktigt kul och ingen hade ju såklart erfarenhet av detta från förr, jag har aldrig ens ridit så vi var alla nybörjare. Och hästarna har ju sina egna sinnen, de stannar för att äta lite gräs helt plötsligt osv. Kul var det i alla fall! Vi fick även tippa på varandra som i riktiga spel.
Sedan fortsatte bussen i förorterna och vi stannade utanför Solvalla. Vi fick en guidad tur i stallen och runtomkring, det var lite småspännande men väldigt kallt! Roligare var det när vi satt i restaurangen och åt en god svensk meny och drack rödvin i mängder. Och spelade... vilket jag aldrig gjort förut, jag gick på de finaste namnen. Moget va, vann inget haha.
Sen bar det vidare in mot stan, vi tog en sån vit limo som alltid försöker ragga folk, vi lekte Mtv-stjärnor och drack skumpa under den blålysande diodhimlen.
Stan blev en snabbt överspelad historia innan jag åkte hem och duschade av mig hästdamm och däckade vid ett. Lite småsegt på jobbet igår men ingen större fara.
Ponnytravet rekommenderas verkligen om ni ska hitta på något med kollegor, eller möhippa eller liknande!
Man red runt banan och styrde hästarna med tömmarna och ljud, på min ena häst fick jag även en liten piska.
Lite större och snabbare doningar på Solvalla
Larv i limo
1 mamsen:

skriven

Gulliga små hästar! Verkar skojsigt det där.



pok M

Kommentera här: