Trondheimspotpurri

En stadspromenad på lördagen som nästan resulterade i en mössa i kanalen. Men jag var snabbare än blåsten!
Kvällspromenad till världens finaste hus på lite förfest. VÄRLDENS finaste. Vägbeskrivningen var enkel till den lilla villan på Svartlamon. Lysande bokstäver från en gammal butikskylt som ordade KOS (kos=mys, trevligt osv) längs en lyktstolpe. Bakom där en liten uteplats med stenblock som stor bordsskiva och parkbänkar, en bar med fina hänglampor som läs inbjudande. Bredvid en öppen altandörr in i ett vardagsrum som verkligen var retro och bohem! En stor hawaii-inspirerad tavla av brädor som såg ut som drivved. En vacker tjej med blomma bakom örat och bikini samt fin text i rosa och fina färger. En plåttavla som ska föreställa en flygplanssida, även den med en tjej, lite mer pinuppa än sin hawaiianska granne och lite skön text och bomber på. Tv-möbel och soffbord i teakfärger, ovanför bordet en taklampa med stor glasskiva där en samling retrovaser tronade. Bokhyllor fyllda med böcker om inredning, arkitektur, konst, serier, foto. Och massa massa personlighet i figurer, bilar, bilder, lampor, fler tavlor, Spiderman, Marilyn, Batman. Röd toadörr, kök med retrostolar. Personligt till det yttersta.
A men jag dog.
Sen firade vi Oddiz födelsedag, eftersom han driver Purple Pain tyckte Linda det passade bra med en lila onepiece. Vi skrattade rejält kan man påstå.
Jag hittade de stickade Inkaleggingsen på Gina
Vi skulle söndagsäta på Pair a dice men för andra gången jag är där så var det stängt. Förra gången pga renovering, nu pga personalfest.
Det är coolt redan utanför.
Sen var jag på mitt livs första fotbollsmatch, Rosenborg mot Vålerenga. Vi stod i hemmaklacken och att det var ett sånt konstant drag och sjungande hade jag ingen aning om. När Rosenborg gjorde sitt tredje mål kände jag faktiskt ärlig glädje och det var en kul upplevelse!
1 Linda:

skriven

otroligt fin bild på dig, o i love läppglansen!!!

Kommentera här: