TV

På jobbet pratar jag ofta med folk som har trasiga tv-apparater. Deras reaktioner är skrämmande, hur ska de kunna leva utan teven och vad ska barnen göra De har köpt den här nya moderna dyra plattskärmen och de förväntar sig att allting ska fungera. Visst jag håller med om att det är sjuk jobbigt när prylar går sönder och man ska ringa runt och det är måna kockar med i leken men att vara så beroende av en tv, det är väldigt konstigt. Jag har mer förståelse för beroendet av en dator.
Kollar ni mycket på teve idag? Jag kollar mest på Discovery Travel and Living och BBC Lifestyle, då handlar det om mat, moder och inredning. Sen är det Desperate med tjejerna och gärna Idol men det går lika bra att se det på play på datorn.
Det skulle säkert vara ganska tomt utan teven men ofta är det skönt att ha den avstängd oxå, jag sätter inte på den för sällskap, då sätter jag hellre på musik. Och att bara slökolla är inte min melodi, inte på vardagskvällar iaf, på helgen eller vid rådande bakfylla är det dock väldigt bekvämt. Och det finns många bra serier att minnas.
Men att bli aggressiv pga tv-abstinens, då har man något att tänka över.
Här är några serier jag tittat på under åren. Minns ni dem?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Kommentera här: