Tidig morgon

Började morgonen tidigare än vanligt, gick upp 6.30, helt hemskt. Åkte till tandis, gjorde fotografering och avtryck inför mina nya fasader. Arbetet med dem kommer vi inte påbörja förrän precis efter årsskiftet så då kanske jag isolerar mig ett tag. Medan man har den provisoriska skiten kan man fan inte göra nånting. Så då vet ni.
Sminkade mig lite snabbt i bilen för jag såg ut som en död. Åkte i långa köer till jobbet och kom ändå fram i hyfsad tid. Kollade av några menyer inför lunchen, byggarstället mittemot serverar bl a kokt köttkorv med baconspäckat mos. Så jävla vidrigt. Hjärtattacksmat. På en annan var det kokt kalv. Spymat.
Man kan tro att det är natt utanför, en mörk dag där solen aldrig kommer kunna kämpa sig fram. Och så har de flesta löven fallit till marken nu. Grå spretiga nakna pinnar mot en gråvit himmel. Ovackert. Men idag är det exactamento 4 veckor kvar tills vi lämnar detta grå för vita stränder, turkost vatten och gröna palmer!
Styrelsemöte ikväll, missar vårt tisdagshäng med tjejerna, har varit med om roligare tisdagar om man säger så.
Blir nog avoxadosallad till lurre om ingen annan kommer på nåt genialiskt. Just nu får vi en ny kaffemaskin installerad, kul!
1 mamsen:

skriven

Mmmmmm, bara 4 veckor,det går fort!



kram M

Kommentera här: