I valet och kvalet

Jag ville fortsätta med samma statsminister. Och nu har vi en blocksituation som ser ut som den gjorde i England, allt kan verkligen hända. Och nu e d som det e så gnäll e d sista som behövs. Alla kan bara utgå från sina egna känslor när man röstar. Men om man röstat på SD har man ingen känlsa för medmänsklighet och rättvisa och jämlikhet. Tycker jag.


Men jag tycker det blir spännande att nya tankegånger och tillvägagångssätt framtvingas. Jag vill inte att 20 stolar ska fyllas av hat. Men nu har demokratin fått till det så. Och då är det bara att vänta och se vad som sker.
Grytan har fått en rejäl omrörning och de 20 mandaten är ett wake up call för hela landet. Såväl för röstare som för partierna. Jan Björklund (med sin hemska mördarlook) sa en bra sak, att alla undviker invandringsfrågan för att den är så laddad. En felsägning som misstolkas leder till att man hängs ut som rasist. Men nu kommer alla förstå att frågan inte kan ignoreras. Jag är för invandring i alla mängder. Men integrationen måste bli bättre. De måste tvingas till en integration som i slutändan får dem att må bättre som människor. Jag tror man mår bättre om man kan språket, känner landet, är delaktig och får känna sig som en människa med krav och även inneha rätt att ställa krav. Att lära sig språket är A och O. Men bara den grejen att ha lektioner att gå till, tider att passa, böcker att skriva i. Det tror jag är viktigt. Att sitta i en liten lägenhet i en stängd stadsdel i flera månader/år innan du ska börja slussas in i samhället skapar oharmoni i människan.

Nu får vi se vad som sker och det är bra att folk blir engagerade!
hoppas DU utnyttjade ditt privilegium att rösta.
Jag röstade på blandade färger igår, det här är mina åsikter. Jag respekterar att du kan tycka annat men ingen ska behöva stå i försvar för sitt val. Jag bestämde mig faktiskt i duschen igår. Man får låta känslorna styra. Sen tycker jag vi kan ta många saker med en klackspark. Inte vara så svartmålande och dödsseriösa.
Puss på er.

Kommentera här: