Iron jawed angels

Den här filmen gick passande nog på tv i söndags. Har aldrig hört talas om den men gud vad jag rekommenderar den. Den handlar om suffragetternas kamp för kvinnlig rösträtt. Man blir verkligen engagerad och upprörd över deras kamp och hur de behandlas. Många rysnings och gråttillfällen. Se den och tänk igenom vad vår rösträtt i söndags kommer från och hur mycket den är värd. Han McDreamy e med i filmen om ni gillar honom ;)
Braig låt i soundtracket
1 P:

skriven

ingen jag känner då, lite tråkigt för det dyker sällan upp svenskar här tycker jag :) det är en liten tollare som ligger och myser.

2 P:

skriven

jag bor här sen två år tillbaka med min sambo som också är norrman- blev helt engkelt för förälskad för att flytta hem till sverige! var är din norrman ifrån?

Kommentera här: