Mina utlandsresor

SPANIEN
Alicante, jag var 7 år och vi var där med min och Sofies familj.
Mallorca, 2 ggr, först när jag var liten och sen för några år sedan med mamma, Piffen, Sofie, Sussie och Jenka. Tjejsemester med shopping på klassikerna, marknad, sol, bad och karaoke.
Fuerteventura, en jul och nyår med båda familjerna, lugnare ö som bjöd på mycket öl, rastaflätning, småshopping.
Lanzarote, oxå när jag var liten, blåsigt och Bamseklubb med framträdanden.
Gran Canaria, jul med familjen när jag var cirka 12, då hade vi itne vart utomlands på länge så det var riktigt skönt!
Torremolinos, 3 veckor när jag var 13. Vi bodde i en fin lägenhet först men bytte sen till lyxlägenhetshotell.
Sen flyttade jag dit 2004 och det var då jag träffade Kent!
Mijas, två veckor med familjen när jag var 14, världens mysigaste och finaste plats, mysig lägenhet med underbar utsikt, små slingriga gator med gulliga butiker, lugn och ro och spanskt.
I Toremolinos 2005
GREKLAND
Kos, två partyveckor med hela tjejgänget när vi fyllde 18! Inte mycket slår denna vilda resa med mina bästa tjejer, vi planerade i fem år och vi genomförde den med buller och bång!
Hahaha, Kos!
TURKIET
Side, 2 ggr, först med familjen sen med mamma, Piffen, Sofie, Sussie och Jenka. Mysig plats, mysigt hotell hos familjen Raga.

USA
New York, dagen efter studenten med två klasskompisar och en lärare, vi bodde hos en kompis och upptäckte verkligen stan. Och jag ska garanterat tillbaka många gånger om.

THAILAND
Phuket och Bangkok, två veckor över jul och nyår när jag var 14 med min och Sofies familj. Bästa resan ever till paradiset. Och nu ska vi åter till Thailand i november :)

POLEN
Krakow med mamma, Piffen, Sofie, Sussie och Malin. 3 år sedan. Mysig stad, god mat, billigt och fint!
Höstweekend i Krakow

HOLLAND
Amsterdam med Kent 2 år sedan, vi mötte upp mamma och pappa på deras europaresa på hoj. Lise och Lenny var också där samtidigt som oss. Tyvärr regnade det nästan hela tiden men flodbåtarna var mysiga och ölen var god!
Flodbåt i Amsterdam

DANMARK
Skagen, Helsingör. Skagen när jag var typ 4 år och vi bodde i sunkigt hus med kompisar. Jag minns hur vi ställde upp bilarna på stranden och hade camp i lä. Jag lärde mig öppna kapsyler under den här resan.
Helsingör med familjen sommaren när jag var typ 15, jättefint hotell med etagevåning, Tivoli och Köpenhamnsmys.

ISLAND
Reykjavik, Keflavik, Akureyri. 2006 Bodde i 4 månader i Keflavik strax utanför Reykjavik, var i Akureyri hos kompisar över påsken. Läs mer om det t ex här!
Geysir på Island

NORGE
Oslo, födelsedagsfirande av Morten en helg i januari för 2 år sedan, det var strax utanför Oslo och det var röj!
Lillehammer, två dagar hos Frank innan julen 2008
Trondheim, kommentar överflödig, mitt andra hem.
Trondheim
Hos Morten i Oslo

Och snart så.... Partyhelg i Trondheim och sen i Oslo och sedan härlig vintersemester i Thailand!
Vilka är era favoritresmål och bästa reseminnen?
1 P:

skriven

oj har du varit i lillehammer? känner massa folk här, vad hette frank i efternamn? se om det är samma som jag tänker på=)

Kommentera här: