dag 06 – en låt som påminner dig om ett ställe

Vid mitt sminkbord i sovrummet i Spanien, jag dricker vin och gör mig i ordning. Genom fönstret fläktar det inte alls. Nere vid poolen badar ingen just nu men vi har legat där tidigare. Jag gillar att sitta ensam och lyssna på musik och sminka mig, lite egen uppladdning. Det har jag gjort sedan jag var arton och satt på rummet och vände vinyler på min fårskinnspläd och drack starköl på burk innan bussen gick. Nu lyssnar jag på Foo fighters nya dubbelplatta, den ena är hård, den andra akustisk. Jag har ganska ofta en ny body lotion för det är så kul att köpa på Supermercadon och man blir ju lätt torr av sol och bad i flera månader. Lyxproblem.
På andra sidan poolen och buskarna ligger Torremolinos Pueblo Blanco. Bakom det yviga tallträdet med gigantiska kottar ligger vita små hus med oregelbundna former. Så spanskt. Inuti är det brun träinredning med svängd trappa och takbjälkar.
Det är bra att bo i det nybyggda fräscha huset och se mot de gamla vackra byggnaderna. Vid en trappa där dealar de ofta knark till brittiska turister. Men det är inte mitt problem.
Över min spegel hänger halsband, jag hänger på mig allihop. Tittar lite på Dave Grohl som ser ut som en South Park-figur med sin runda frisyr i den här videon. Undra när jag ska se dem live.

Kommentera här: