Kärlekshelg i Trondheim

Utan att K anade något bokade jag en flygbiljett. Tog mig med bussar i regn till hans nya studio och smög in. Stod plötsligt i dörren med ett hej. Och om han blev förvånad! Han var tvungen att kolla både en och två gånger innan han slet av sig handskarna och flög upp för en kram!
Han jobbade färdigt, jag vilade och läste en bok. Efter det åkte vi hem med mitt bagage och gick sedan hand i hand till mataffären. Vi lagade färsbiffar med lokal blåmögelost och ärtstuvning, stekt svamp och sallad. Sedan hade vi innemyskväll, regnet piskade hårt mot rutorna så det var mysigt att bara vara med varandra.
Jag vaknade alltför tidigt på lördagen, något fel på mormor-mig, vi gick på stan och köpte treårspresent till vår gudson samt 29-årspresent till Lone. Motorsåg i plast som för mycket oväsen, respektive en samling fina armband. Lunch på Graffi med öl men ingen sol, och sedan hem en stund.
Som tur är var det braig kulturhelg i Trondheim, både filmfestival Kosmorama och konsert på Stora torget. Vi gick därför och såg Exit through the gift shop, en film av och med Banksy, kungen av Street art. Riktigt bra! Ska skriva mer om den sen. När vi kom ut var det fortfarande ljust, leve våren! Vi gick hem och drack belgiska fina ölsorter innan Lise kom och vi tog en taxi till Verkstadhallen dit konserten blivit flyttad pga regnväder. Raga Rockers är ett riktigt bra rockband på norsk som vi lyssnade mycket på när vi bodde på Island. Konserten var bra, varm, rockig men lite för kort. Jag var hur som helst supernöjd efteråt och på bra humör som man alltid blir av livemusik! En öl på 3B blev det innan vi åt nattamat och gick hem. Inte för sent, inte för full. Skönt det!
På söndagen väntade treårskalas och då var man verkligen glad att det inte blev något av ovan kvällen innan. Ljudvolymen av de omkringrusande barnen passar inte en bakfull stackare. Motorsågen var riktigt uppskattad hos alla barn på plats och av oss andra var sällskapet och fikat mest uppskattat. Jag lekte med ett spel och satte ihop plastinsekter på ett avancerat ingenjörsvis.
Vi hann med besök hos både Kents pappa och hos Lone innan vi strålade samman med Arild för en middag innan turen gick till flygplatsen. I bilen lyssnade vi på Pink Floyd och jag nickade till. Längs vägarna rann smältsnö som rasande forsar i vattenfallen och det fick mig att tänka på den vackra våren här där den synen blandas med slätter av vitsippor.
Hann inte fota så mycket eftersom vi var upptagna med att pussas!
1 Gunsan:

skriven

Gilla! Låter som en perfekt helg!

2 Carolina:

skriven

Åh vad härligt allt låter :)

3 Veira:

skriven

Men f*n va snygg du är! ...å fifan vilken myyys helg ni verkar haft...! <3 Gullon

Kommentera här: