Matdagen på tv

Halv åtta hos mig, repriser så jag tittade inte. Följt av Sveriges Mästerkock, jag gillade Jessica och är trött på Adams osäkerhet men men. Jag hoppas nu på Jennie, inte så många som gör det tror jag. Efter det mer Morberg, han gjorde rotmos med fläsklägg, jag blev riktigt sugen trots att det inte är min typ av mat alls! Nu är det Jamie Oliver och han för goda svampar MEN han har en vit truckerkeps. Varför för han så???? Det är från 2010 så det finns inga ursäkter. Till det den urtråkiga uttjatade rutiga skjortan. Jag kan knappt fokusera på rödbetorna nu pga hans outfit.
Jag har ju hånglat med en riktig Jamie Oliver look a like för hundra år sen. Men det är en helt annan historia. Jäklar vilken stor fräsch citron han använde nu. Själv har jag ätit rödspätta bara enkelt stekt i en salt, peppar och citronblandning i smör och olja. Till det gul paprika och gurka och en grov guacamole med stora tomatbitar i. Ja ni har rätt, det var gott! Nu har Jamoe en skittråkig skål, vit med en blå rand. Jag måste tala allvar med honom.  Man längtar till grillpremiären nu, grilla på lunchen på jobbet, mums! Korvar och enkla sallader, äta tillsammans utomhus, härligt! Sist vi grillade där i höstas hade vi ingen tändvätska kvar, då använde vi lacknafta. Sjukt va. Jag längtar till imorrn, torsdag, varför inte! Nu fick jag mail från Cynthia med en bild hon fotat på Kiefers bands konsert, Kiefer Sutherland, Chris Noth och Jim Gaffigan i kiltar, moonandes! Mr Bigs butt liksom :) Vill ni se bilden?
Nu ska jag börja på ny bok. Puss och godnatt!
1 Mysan:

skriven

JAG VILL SE BILDEN!

2 Anonym:

skriven

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

Kommentera här: