Idag bär det av till Berlin!

Jag tar mig själv en egotrip till Berlin idag! Ville hitta på nåt min sista semestervecka, så då kollade jag på lite resor bara. Tänkte gå på museum, antikaffärer, fota dörrar, shoppa second hand-kläder och tyska märken, dricka öl och rödvin. Kolla lite krigsmonument, ja sånt man gör i Berlin helt enkelt. Vädret ska vara varmt och fint, jag kommer hem på fredag igen.


I helgen fick vi alltså en lägenhet i Trondheim! Efter månader av väntan och nekanden, mest pga att vi har hund, och rännande på visningar där man konkurrerat med jättemånga studenter. Jag visste att det bara skulle lösa sig till slut, men vi började kolla på mindre lägenheter och även några utanför stan. Nu när vi fick napp var det helt kompromisslöst och det gör mig glad! 65 kvadrat på Singsaker, typ Trondheims Östermalm haha. Ligger perfekt bredvid fästningsparken, tidigare bodde Kent precis under den, väldigt mysigt att promenera med Rocker där. Mittemot ligger Singsaker sommerhotell som är studentboende hela året förutom på sommaren när det är hotell, perfekt för större besök!

Vill ni se en bild av huset kan ni göra det här och här ligger det, Nedre allé. Dörren till vänster är vår "port" och fönstret ovan cykeln är vår hall. Det är en gammail byggnad med fem lägenheter i huset, vi bor i en tvåa, den är inte nåt flashigt, shiny nyrenoverat utan har lite gammal charm och det syns att folk har bott där. Öppen planlösning mellan det lite lustiga köket och in till vardagsrummet, lite vinklar och vrår i hallen och i vardagsrummet, stort badrum med värmeslingor och dusch, och så ett helt normalt sovrum. Djupa fönster och en balkongdörr ut till den gemensamma trädgården. Jag har möblerat det i huvudet såklart, men jag minns inte helt hur allt såg ut, vi var ju bara där en kort stund och jag var så uppe i varv att jag höll på att kissa på mig! Vi har den från 1 september, Kent flyttar in helgen där, men jag jobbar en vecka till i Sverige innan jag kommer upp.


Just nu är jag hemma hos mamma och pappa i Nibble, körde ner hit igår, det gick bra, men det regnade något fasligt. Idag är Kent och Rocker isolerade i Meråker för det har regnat sjukt mycket så älven som går längs vägen in till Trondheim är uppe på vägen och på andra sidan vägenär det berg och därifrån har det rasat. Helt galet! Här är några bilder från en annan plats i Tröndelag idag. Ofattbart!

ICA-butikken i Ålen sentrum ligger under vann.

Brua på fylkesvei 951 inn til Aungrenda er tatt av vannmassene.
Brannvesenet i Ålen har nok å henge fingrene i.  Foto: adressa.no-tipser

På måndag börjar jag jobba igen, ska jobba i tre veckor. Det ska bli kul!
Annars har det varit två lugna veckor i Norge, vi har varit på ett bröllop, varit runt lite till familj och vänner, softat, solat, läst, vilat, jag har köpt två klänningar och ett par gummistövlar (verkar ju onekligen behövas) vi har haft tid att vara med varandra och Rocker, det har varit väldigt mysigt! Men bäst av allt är att vi fått den braiga lägenheten, jag blev så glad och lättad!
Nä ni, nu ska jag duscha, hänga tvätt, packa en liten väska till Berlin, hämta linser och förhoppningsvis hinna snusa lite på finaste Meline innan jag åker.
Hoppas ni haft en underbar sommar! Den är ju inte över än bara för att man börjar jobba, glöm inte det ;)
1 Mysan:

skriven

Gud så skönt att ni hittade en lya! Som dessutom låter härlig (kunde inte bilderna)!!

Ha en superskön trip i Berlin! Hinner man träffas innan du drar till grannlandet igen? Puss

2 Veira:

skriven

Tillbaka på jobbet efter en skön sommar= läser ifatt lite bloggar på rasten ;) Stor kram! Kul med updates! Saknar dina kramar. Sådså!

Kommentera här: