Lördag igår

Jag började med vernissage på nyöppnade Galleri Singsaker, bara två hus ifrån oss. Fina blandade tavlor i nyrenoverade lokaler i gammalt hus, det gillade jag.  De hade en del Picassolitografier men också en äkta Chagall mitt bland allt det norska!
Sen gick jag en solig men blåsig promenad till Byscenen för Designjulmarknaden, efter det handlade jag lite på Sirkulus second hand och på Etikken. Jag hade blivit så inspirerad på marknaden att jag var tvungen att köpa hem lite pysselgrejer! Nu har jag också hittat Panduro här, blir en tur dit imorgon.
När Kent kom hem var vi bådajättehungriga så vi lagade tacos redan klockan halv fem! Många norska poäng på det! Vi slappade några timmar, pysslade, började se en film men sen fick vi besök av två kompisar och det öppnades en god flaska vin och plötsligt blev natten sen. Så kan det gå.
När de gått hem låg jag och läste en bok, Kent ritade och vi lyssnade på lugn musik och bara mös i natten.
Nu är det andra advent hörrni :)
Man ser inte här att banken var vackert pyntad med juleljus, men fint var det!

Kommentera här: