Men snälla! Hur ser hon ut, varför skriver folk om henne, hur lyckas hon vara så tragisk hela tiden?!

Kikki Danielsson under inspelningen av Sean Banans nya film.

Kikki firar jul i rullstol

Actionscenerna i Afrika var inga problem.

Julpyntningen i Bollnäs däremot.

Kikki Danielsson har haft ett hektiskt år.

Från boksläpp till nytt album och inspelningen av Sean Banans långfilm i Moçambique i Afrika.

”Fastnade i en sladd”

Men när den 59-åriga sångerskan i förra veckan var på väg att varva ned för en jul hemma i Bollnäs slog olyckan till.

När hon skulle hänga upp julgransbelysning i trädgården föll hon och skadade benet.

– Jag tror hon fastnade i en sladd och satte sig på benet. Till en början trodde hon inte att det var någon fara, sägerSören ”Sulo” Karlsson, musiker samt vän och kompanjon till Kikki.

Fallet orsakade faktur

När värken intensifierades uppsökte Kikki Danielsson sjukvård. Hon fick då till svar att fallet orsakat en fraktur.

– Hon är gipsad nu. Hon går på kryckor, men eftersom hon har ledgångsreumatism i handlederna måste hon också åka lite rullstol.

Hur mår hon?

– Rent psykiskt mår hon jättebra. Hon gjorde en konsert i går, sittandes i rullstol om jag förstått det rätt, säger Sulo.

– Lite komiskt att det här hände nu. Actionscenerna till filmen klarade hon, sen får hon en fraktur i Bollnäs.

– Ironiskt.

Kikki Danielsson tar det inträffade med en stor portion humor.

– Humöret är det inget fel på, för jag vet ju att detta är övergående. Jag som alla andra ville ju sätta upp lite adventsbelysning, och meningen var att jag skulle försöka lägga en ljusslinga över en stor buske. Men jag lyckades snubbla över nyavklippta pionrötter eller förlängningssladden och föll rakt ut på den mjuka gräsmattan. Det borde ju inte ha hänt nåt, men på nåt olyckligt vis lyckades jag få vänsterfoten under mig i en konstig ställning, berättar hon för Nöjesbladet.

Hon fortsätter:

– Jag sitter eller ligger mest, men nu har jag blivit riktigt haj på kryckor, så jag funderar på att gå på dans ikväll och se om det är någon som vågar bjuda upp en kvinna med kryckor.

Kommentera här: