Tänkvärt till jul: Lucka 5

La musica!
Har du inte börjat känna stämningen ännu? Ett bra tips är att sätta på mysig julmusik. När man var liten och gick på dagis och i skola var det alltid så mycket förberedelse inför Lucia och jul med övning av sånger som skulle framföras i ett skavankt barnatåg. Jag gick även på kör när jag var liten och jag saknar det där med sångerna! När jag lyssnar på julmusik märker jag hur jag kan alla verser i Gläns över sjö och strand, Stilla natt och Luciasången. Snacka om att det nötts in under åren. Ni kommer säkert märka samma sak, "Lusse lelle, lusse lelle, hmmmm lalalala".
Idag har många artister släppt julskivor och det kan bli lite mycket, man får lyssna på de man i vanliga fall tycker om. Många julskivor säljs till förmån för något gott ändamål, det kan vara värt att lägga pengarna på en dubbel Absolute christmas om den sponsrar något. Det hör ju ihop med julen, Band aid x2 och massa andra liknande projekt.
På Spotify har jag en julplaylist på fem timmar med julmusik jag tycker är bra. Den hittar ni här.



1 Malin:

skriven



Va gärna med i min tävling där du kan vinna valfritt smycke: http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-angelicash.html#comment

Kommentera här: