Jag och snön

Why? För att det är februari
Men ändå? Ja jag vet, men vi får inte låta oss luras av några dagar med tö
Nu blir flingorna större och större, de blåser från sidan. Precis som det gjort hela den här vintern som verkar bli väldigt lång
Var ska all snö få plats då? Det har ju faktiskt smält undan en hel del så den får nog plats på toppen av de plogade snöhögarna
Kommer det snöa hela helgen? Imorgon och på söndag väntas sol så det hoppas jag inte
För det är ganska oskönt att gå ut med Rocker när snön attackerar en horisontalt. Jag förstår det!
På en fredagskväll kan det ju vara skönt att kura ihop sig när det snöar ute. Det kan det, men man börjar tröttna lite på det nu.
Nu är marken vit. Och därunder jättehal, glöm inte det!
Bilen kommer vara övertäckt, jag som skulle tvätta den idag. Ja man måste ju tvätta den även om den blir nästan lika skitig på vägen hem när det är så blött som det varit nu.
Jag kan återkomma med snörapport efter jag begett mig ut för att köpa lunch. Gör det, stackars dig som måste gå ut i det här vädret.
Har jag tur så slutar det innan dess! Lycka till!

Kommentera här: