En soffdag

Kom hem ganska tidigt, vid tre kanske, satte på teven, Höstlegender. Vacker Brad Pitt. Det roliga är att efter Gunsans födelsedags fest för två veckor sedan var det också Höstlegender på teve på natten. Jag var i alla fall väldigt full igår, vet inte vad jag höll på med innan jag däckade på soffan framför filmen.
Jag var ledig igår och fick en långpromenad med Rocker först, sedan åkte jag till stan och fyllde på mina fransar. Efter det åkte jag mot Kungsholmen och tog en liten promenad, sen satte jag mig på Levendi, ett jättemysigt litet ställe där jag drack vin och läste. Sen blev klockan lagom tid till att gå till Mys examensfest. I en liten lokal hade hon förberett för sitt firande, bubblet stod redo och sen droppade härlig tjej efter tjej in och lite släktingar och familj och vi åt en god italiensk buffé. På det följde lite spex och lek, fin musik och My sjöng vackert för oss. Det blev tal och mycket känslor och tårar i skratten. En varm kväll där vinet och (tyvärr) sambucan flödade. Det gjorde mig riktigt full och vi halkade vidare till Lokal. Jag och Carolina delade en taxi hem och minnet av den är rätt suddat, likaså mitt fall som blev en rullning och några telefonsamtal som hade varit intressanta att hört inspelningar av.

Tack alla tjejer och särskilt tack till dig My för en underbar kväll!
Idag har jag således legat på soffan, kollat på Golden globe och fått McDonaldsleverans av pappa, tack för det!
Men sen shapade jag till mig, duschade, plockade undan och fick hit Gunsan, Helle och Selma på middag. Med sig hade Gunsan pizzor från Stazione och det satt fint det! Vi myste till det och jag började komma till liv igen. Jag satt i soffan igen och nu ligger jag fortfarande här. Det är så det ska vara en sådan här dag!

Kommentera här: