Jul i Norge

Kallt på vägen upp. Färden blev lång också, tolv timmar tog det pga olyckor och snöstormar. Men vi var två så det gick bra ändå!
Massa klappar under granen! Eller jultell som det kallas på norska.
En del av mina klappar
Kents lillasyster leker med kameran, Kents pappa tar en snaps
Norsk julmat. Rödkål och surkål (grymt underskattat), potatis och grönsaker, medisterkake (fläskfärsbiffar) ribbe (tjocka hela revben) och god sås!
Hanna clownar mest hela tiden :)
Kent med finbyxor och jultofflor!
Värme vid spisen
Juldagens middag, en lax från i somras som var den godaste lax jag någonsin ätit. Sill till förrätt!
Här hade vi Rakfisklag. Som jag nämnde tidigare är det väl mest jämförbart med surströmming. Jag äter min á la tunnbrödrullestyle och de andra skrattar lite åt det svenska påhittet. En Lefse (som tunnbörd typ) med mosad potatis, massa lök, pyttepytte senap, en utmosad fiskbit och massa Römme (som gräddfil typ).
Starkt, smakrikt och måste ackompanjeras av snaps och öl.
Mitt "kontor" när jag jobbade från Kents lägenhet.

Härligt att mysa alla tre

Kommentera här: