Plasttand

Idag var det dags. Jag var sjukt nervös, hade svårt att sova inatt och kunde typ inte andas innan jag gick in genom dörren idag. Jag tog bort mina fula trasiga fasader på framtänderna idag. Sist blev det katastrof pga slarvig och förvirrad tandläkare och det resultat visade sig tyvärr väldigt fort.
Idag har jag en ny tandläkare och kände mig ändå tryggare när vi väl började. Efter ett par timmar med smärtsam bortslipning av de gamla fasaderna har jag nu provisoriska i plast och de är helt okej. Förra gången var det en stor gul plastklump, den här gången är det två tänder i ok form och lätt gul färg. Slipningen lät som en stålborr i hjärnan och det kemiska smakerna, blodet, och lukten av typ bränd koppling är ingen höjdare.
Nu har jag jätteont, ilar som bara den, det känns som om ni skulle trycka in en tandpetare till höger, vänster och mittemellan framtänderna. Liksom spänner. Och tandköttet är ömt. Sen ilar det och under promenad nu  på kvällen i kylan kändes det som om framtänderna bytts ut mot två stålsylar rakt upp i hjärnan. Nu har jag tagit ett par värktabletter och dricker med sugrör.
Om två veckor får jag de nya fasaderna. Hoppas verkligen att de är perfekta på en gång!
1 Linda:

skriven

Fyyyy din stackare...liiider med dig!! Hoppas det känns bättre idag!!

Kommentera här: