Terracotta blev Pepparkaka

En del av Terracottaarmén hänger just nu på Östasiatiska och vi skulle se dem idag. Men när vi kom dit var det hur lång kö som helst som ringlade sig utanför och det kändes helt enkelt bara uteslutet. Även de som hade förköpt biljetter hade ganska lång kö in. Vi gick istället på Moderna och Arkitekturmuseet. På Arkitekturmusset hade de en pepparkakshusutställning, det var jättefina skapelser med temat Hem. Vissa var gulliga och fina, vissa var riktigt imponerande! Det var också en bra utställning när vi hade två barn med.
På Moderna var samlingen lite utbytt men bra som vanligt, nytt sen sist jag var där var ett ryskt rum med propagandaaffischer och en stor skulptur. I like! Men de tillfälliga utställningarna där var inte intressanta. De var såna som får folk att bli irriterade på konst. Pappersbitar, en film med tysta tanter framför industrimaskiner, wellpappa på hyllor, ja skumma grejer helt enkelt. Vi åt en god lunch i restaurangen med sin alltid lika imponerande utsikt.
Terracotta har öppet till 20.00 så jag får se om man hinner ge det en andra chans sen.
1 N:

skriven

Vet att jag redan har hört av mig till dig, men vill så väldigt gärna få köpa den rosblommiga Indiska klänningen av dig för 500 kronor. Länk ; http://1.bp.blogspot.com/_rTOfKZaA53I/S12vBD1txMI/AAAAAAAAA9w/A-BnVH3a9Aw/s400/blom3.jpg

Maila om du kan tänka dig det. Ska inte störa mer. :) Mvh N

2 jojo:

skriven

Jag har inte den klänningen, kan tyvärr inte hjälpa dig.

Kommentera här: