2011 pt 1

Mitt januari började med förkylning i Trondheim och en hevetesresa därifrån. Men nån gång under den resan bestämde jag mig ändå för att jag ville flytta upp dit till Kent. Jag var fortfarande brun efter Thailand och landets dofter satt kvar i näsan. Levde på den känslan länge genom den 20-gradiga isande vintern. Pernilla fyllde år och flyttade ihop med Niklas och kom mycket närmre mig så jag och Rocker kunde gå förbi när som helst! Vi had ekusinbesök och firade födelsedagar med tjejorna. Det töade till en kvart innan snön vräkte ner igen och gjord emig nära på isolerad uppe i backarna, min bil gick sönder och allt kändes bökigt och jobbigt! Usch va tungt det var ett tag där för jag började processen med att byta mina framtänder. Men efter mycket smärta och lite utdragen tid fick jag fina nya gaddar! Så firades Lollos examen och sen åtkte hon till Afrika och var borta jättelänge från oss.


Sen kom februari och hade den inte bjudit på en Trondheimstur för att fira Kents födelsedag då vet jag inte vad jag hade gjort. Tråkigaste månaden på året. Jag jobbade och jobbade. Man fick göra vad man kunde för att få lite vardagskvalitet, tända ljus, kvällsbädda, bada bubbel, älsa bra böcker och lyssna på bra musik. Jag betalade av mitt studielån. jag hatade snön, Elin fyllde år och det var mysigt och vi var på tjejmiddag i Sofias nya lägenhet, det är såna mysstunder man får fylla februari med. Annars fyllde jag den månaden med att drömma om andra platser, förlora mig i minnen, dagdrömma om framtiden, googla fina bilder på vinterbröllop, färgglada kläder, barer i sand, snygga gaddningar, somriga skor, härliga krämer, inspirerande inredningar, fina smycken och annat drömbart. Hade en bowlingkväll med mina drivers och sen kom Kent hem!

När det blir mars lurar jag mig själv att det blir vår när som helst. Så inte i år. Två av mina kollegor slutade på jobbet, det var tråkigt, Rocker fyllde fem år, stora grisen! Fortsatte att jobba mycket och jag var frekvent besökare på alla vädersajter med hopp om vår. Linus och Helen fyllde år, men de blev sjuka när de skulle firas :( Pernilla och Niklas var i London, jag fick fina presenter. Japan blev ett förändrat land, det var väldigt obehagligt. Jag kollade festivalsidorna ofta och väntade på överraskningar! Retromässan hade milslång kö så det blev en shoppingdag istället och då fick vi vårkänslor på allvar, tunnare jacka, fint sällskap, bara gator! Det var äntligen dags för Desperate-toisdagarna igen, vi firade med bubbel såklart. Burleskloppisen var en hit och den dagen bjöd på verkligen vårkänslor. Hela månaden var jag ockuperad av vårcravings. Gunsi och jag var på Bröllopsmässa i Uppsala och blev bridezillas :)
Klockan vreds framåt en timme och jag planerade vilka skor jag skulle köpa i sommar.

När det är april ska det vara vår på riktigt! Vi hade klädbytardag och det var en succé! Som vanligt, men ändå! På jobbet målade vi om ett rum och fixade. Jag fångade alla solchanser jag hade, sprang från jobbet och rejsade hem för att hinna sitta lite på en solig sten på promenadvägarna. Jag blev beroende av flares på fransarna och sen längtade jag ihjäl mig efter Kent så jag överraskade honom med ett besök i Trondheim <3 Det var det bästa på hela månaden så klart! Sen kom K hit och vi firade Nikals födelsedag, jag blev beroende av Stadsmissionen i Väsby C. En dag blev det äntligen dags! Solfrukost på balkongen i bara ben! Jag dog av glädje! Påsken blev härlig och varm, vi grillade hos Erik och jag fick träffa Teresas nya love. Jag stekte på ballen nästan hela påsken med avbrott för ett museibesök och påskmiddag i Nibble. Vi åkte PV!

Maj är min månad, jag fyller år, det är försommar, limegrönt och blommande, allt är härligt och det doftar underbart. Detta var månaden jag skulle få en ny kompis, det blev äntligen så den 27/5 kom äntligen lilla Meline! Innan dess hann körsbärsträden blomma, vi hade picnic för Alex som fyllde år, men vi avbröts av ett regn. Nuthouse gav oss härlig konst och fika. Jag läste Keith Richards och gick i retrotankar dagarna i ända. Vi planerade och invaderade sedan Bruka designs utförsäljning, lika fyndtätt som vanligt!
Så fyllde jag 27 år! Firades fint av vänner och familj! ÄLSKAR att fylla år!
Sen hade jag liten loppis hemma inför flytten, efter det städade och rensade jag som en galning inför fotografering och visning. Teambuliding på jobbet blev en succédag med grillning, aktiviteter och framförallt karaeokeutrustningen vi hyrt!
Under en vecka hörde jag så många Guns n roses-låtar att jag var tvungen att festa sen. Den känslan dämpades av stora mängder Cava med My och Malin och sedemera Erik och så bästa Lojsan!
Sen fotogragerades min lägenhet och bilderna blev super!

Juni började med lite ledighet eftersom Kristi himmelsfärd var så sen i år. Jag städade lägenheten ytterligare och åkte sen till Norge över helgen. Medan jag var borta var det visning och när jag kom hem jobbade jag fyra dagar innan jag åkte till mina kusiner och sedan vidare till Göteborg. Vi hade en visning till och sen var det några som ville köpa den, glädjande för oss! En vecka i Göteborg med friends och festival var underbart! Sen jobbades det lite igen, sen kom midsommar som även det blev en helhärlig helg. Pernilla och Niklas åkte till New York. Min månad avslutades med Transformers 3, när jag kom till salongen var det juni, när vi gick ut var det juli. Sen nu, plötsligt, var juni slut! Så fort tiden går!
Ett mentalt omtumlande första halvår av 2011, men på ett bra sätt. Jag är stolt och glad över att ha vågat ta steget och dra igång flytten. Ser fram emot så mycket just nu! De senaste sex månaderna har varit ganska händelselösa, jag har varit i Norge tre gånger, i Göteborg en gång, hittat på en hel del, festat ganska mycket, umgåtts mycket med kompisar men det har också funnits lite för mycket lång vinter och utrymme till många tankar. Men vem vet, det kanske var bra, nu så här i efterhand. Det kommande halvåret kommer bli väldigt annorlunda, det ser jag fram emot!
1 Lollo:

skriven

Mkt bra år fining där! Jag har inte ens kommit hem från SA & landat än känns det som:-/

2 Linda:

skriven

Fint!

Kommentera här: