Vaknade till drippet av svensk monsun

Inte dånande som i Asien, inte lätt som ett sommarregn, utan hårda droppar mot balkongräcke i metall. Ackompanjerat av mullrande åska, hade vart mysigt att vakna tidigt av det om jag varit ledig, och bara lyssnat och legat kvar. MIndre mysigt att gå upp och komma på att paraplyerna är i bilen. Men när jag väl skulle gå hemifrån var det inte regn längre, skönt det!
Hemma står gårdagens rester framme efter middagen med tjejorna, tzatzikin får gotta sig i köket idag så jag möts av vitlöksdoften redan i ytterdörren ikväll. Var sugen på att gå ut idag, men nu känner jag inte så längre, var så trött igår att jag somande utan att ha satt på sängkläder! Förstår ni! Jag sov direkt på bäddmadrassen med täcket utan påslakan, jag hade hunnit så långt som till ett örngott, sen tog jag paus och somnade bara så där!
Åker nog hem efter jobbet och tar tag i disken, bäddningen och sen ser var livet tar mig.
Igår åts det grekisk sallad och dracks vion, öl och bubbel på min balkong! Nästa vecka är det säsongsavslutnign för Desperate, sen blir inte mina tisdagar så här längre när det drar igång i höst igen, men nån tisdag får jag komma hit tycker jag bestämt.
Vad ska ni göra under ledigheten som är nu? Är ni lediga mycket? Jag ska jobba på fredag och sen flyga till Norge, hem igen på måndag!

Kommentera här: