Burleskt och ekologiskt

Det bästa av två världar? Vi var först på Burleskloppisen och fyndade, Pernilla köpte en hel del grejer, jacka, tröjor, kjol, underkläder, prylar. Jag köpte Sonia-behån som jag ångrade att jag aldrig köpte på HM, jag köpte hårblommorna ni sett och en hårkorv för större knutar. Den ska jag visa sen. Ett väldigt roligt event i alla fall, i liten men vacker festlokal på Brunnsgatan 6. Vackra blommiga flocktapeter överallt, burleskdansshower med fina kläder, sensuella danser och tutt-tassels!
Fina priser lottades ut och stämningen var härlig. Mycket rullade luggar, röda naglar och läppar, fina klänningar och snygga damer. Blir det repris går jag garanterat igen.
Efteråt strosade vi genom ett vårigt Stockholm i jakt på en restaurang och dök då in på Eat! Ekoaffären, jag köpte en tandkräm. Vilken underbar affär, allt man behöver, bodde jag i stan skulle jag handla all mat där. Det är värt de få extra kronorna det kostar. Det fanns även en liten cafédel där inne. Dock blev det ingen mat eftersom vi passerade min bil med en liten fin bot på 900 kr. Vårdslöst nog stod vi på handikapp och hade verkligen inte märkt det. Men vi lät inte det grusa den soliga dagen.
Pernilla provar jacka som sedan köptes
Jag körde en lager på lager
Jätteroligt att det hette Mandelmus och Sesammus på något språk
1 Silje Silje:

skriven

Kunne tenkt meg å dratt på det loppiset jeg også!! :-) Og ja Etikken er fin! Prøver å handle der så mye som mulig, viktig å støtte opp om sånne foretak! Så stikk dit neste gang, det er jo ikke så langt å gå heller!

2 Gunsan:

skriven

Härlig dag! Ser ut som riktigt bra fynd!

Kommentera här: