Fem matprogram igår

Först såg jag Halv åtta hos mig, blev inte särskilt imponerad eller sugen, inte min typ av mat. Sedan var det dags för Sveriges Mästerkock där jobbiga Björn äntligen åkte ut. Efter det zappade jag till 4+ och där var det Morberg i rutan igen, jag blev än mer sugen på fisk. Efter honom följde Jamie Oliver som snabbt och hurtigt drog ihop en middag på en liten halvtimme.
När jag lade mig i sängen kollade jag på första avsnittet för denna säsong av Pluras kök. Sånt jäkla mysprogram. I år är inte Mauro Scocco med utan som diskret och gitarrspelande sidekick sitter Pluras bror Carla och säger inte mycket. Gästerna var Fredrik Wikingsson, Lisa Miskovsky och Leif GW. Det lagades hummer, gräsand och rabarberpaj. Pluras program gör mig inte särskilt hungrig då gräsand i gryta med ankfett inte drar igång nånting hos mig. Ofta är det väldigt klassiska husmansrätter och det är inte mina favoriter. Men stämningen, musiken, och så Plura. Bara det. Och så flödar vinet, eller som igår, whiskyn. Otvungen stämning utan pretentiösa nivåer på vare sig matlagning eller samtalsämnen. Så äkta och avslappnat härligt.
1 Mysan:

skriven

Jag är galen i det där programmet. Och i den där Plura. Man vill så gärna vara en av gästerna.

Kommentera här: