Redan marinerat

Kött till imorrn. Så ska jag hänga youghurt och gurka på en gång när jag kommer hem imorrn. En krämig, sval och ändå rivig tzatziki. Det kan man inte få nog av. Sen ska jag äta sent och kolla på underbara Helena Josefsson och Brolle i Så ska det låta. Följt av Cat Stevens ( Yusufiblamailama lr va han heter nu ) med Lykke Li. Efter det kollar jag på Rango, Kings speech, Sucker punch eller Get him to the Greek. Samtidigt som jag läser ett stycke och skriver desto fler.
Ja såna fredagsplaner får man ha när man är 26 år. Doftljus och lite rödvin till det, mys med min fransos.
Kollar på Jamie Oliver nu, han lagar mat utomhus, har dragit upp morötter och rödbetor ur jorden och sen direkt upp på bordet. Massa färska örter, blanda med händerna i grov skål och tillaga allt i en utomhusugn. Sommar tack.
Men först limegrön vår med rosa körsbärsträd.

Puss!

Kommentera här: