Första adventsmåndag!

Vi kom hem så sent igår så vi hann inte julpynta alls. Idag däremot har jag tagit fram det lilla julpynt jag har här i Trondheim. Försöker att inte sakna flyttlådorna med julpynt som står i ett mörkt förråd och inte får lysa upp vintern.
Men med snön som kom igår(!) och halvligger kvar idag och lite julmust och en peppis, ja då kommer ganska mycket stämning av sig själv. Idag har jag gjort en fin adventsljusstake, gjort i ordning fina ljusarrangemang med lite guld och rött, mina bästa julfärger. Den fina elljusstaken som hängt med för evigt står nu och ger det där speciella skenet som ingen annan lampa kan ge.
Runt porten har jag satt upp en grangirlang med ljus och hängt fina granrisbuketter med kottar och stjärnor på dörren och i ingången.
Apelsiner har fått i sig nejlikor och amaryllis och hyacinter står i knopp. Vet ni att det var inte det enklaste att hitta hyacinter här, verkar inte vara en stor julblomma. Jag har förresten verkligen fuskat, jag har inte städat, bara pyntat, så jag får ta en storstädning imorgon. Nu måste man ju få sitta ned och njuta av det vackra och mysiga!
Hoppas ni också har en så här mysig måndag, eller i alla fall hade en mysig första advent igår.
Imorgon ska jag fota mitt julpynt för er.
Kram!

Kommentera här: