Om en dryg vecka...

Då börjar det. Julmyset. Första advent. Tyvärr var jag tvungen att lämna mina flyttkartonger med julpynt i Stockholm, jag har med mig min älskade elljusstake i alla fall. I våra djupa fönster kommer det passa ypperligt med en härlig stor och orientalisk stjärna så det ska jag köpa. Och jag har planer för adventssljusstaken och annat pyssligt. Jag har nu suttit och uppdaterat min juliga playlist och funderat på årets julkalender. Har du börjat drömma om hunkarna än My?
Jag kollade igenom gamla jular på bloggen, och fick ett litet styng av saknad efter pyntet. Töntigt kanske då det bara är materialistiska ting, och vi ska inte ens ha gran eftersom vi ska till Stockholm. Men ändå! Det skulle inte rymmas lika mycket pynt här som i förra lägenheterna, jag har inte det stora svarta bordet att pynta med vackra dukar och ljusstakar. Istället har jag djupa och höga fönster där glaskulor och pynt skulle passa utmärkt.
Längtar ni efter julen? Har ni julstämning än?
Staden är pyntad och butikerna erbjuder massa fint, men jag ska inte köpa på mig så mycket innan jul. Julmyset med tända ljus och stämningsmusik är i alla fall det viktigaste. I Trondheim är det julmarknad i två veckor, det ska bli mysigt. MYSIGT är väl själva ledordet inför den annalkande högtiden!

Kommentera här: