Orkar inte.

I flera veckor har alla på Facebook skrivit om att de nyser och hostar och ligger nedbäddade.
Jag har glatt tänkt att jag känt mig så frisk och fräsch. Men nu ligger jag här med tung näsa, sårig runt om, ont i halsen och allmänt helt slut. Fryser ihjäl också. Sovit med raggsockor och tröja. Vaknade inte ens imorse när Kent skulle gå.
Och ute skiner solen. Gaytypiskt.
En sak jag i alla fall orkade göra var att förvälla de kantareller vi inte skulle torka. Så det luktar gott här nu :)
När man är förkyld känns det som om huden blir torr, man har en så risig look över sig. Och vi som ska ut och äta med några kompisar ikväll. Han jobbar borta så det blir inte många chanser, men jag kanske har piggat på mig så jag i alla fall orkar tugga och konversera ett par timmar.
1 mamsen:

skriven

krya på dej lilla stumpan!



pok M

Kommentera här: