100 saker jag drömmer om i livet

1. Skriva böcker
2. Bo i Australien
3. Att choklad blir en nyttig och livsviktig del i kostcirkeln
4. Ha knallrött hår igen
5. Få benen, armarna och ryggen täckt av mina drömmotivstatueringar
6. Köpa konst när jag hittar nåt jag vill ha
7. Åka med på båtarna som krigar mot valfångst
8. Flyga första klass på långresor
9. Åka tillbaka till New York
10. Samla olika marockanska brickbord i en läshörna
11. Bli tatuerad av tre tatuerare som jag spanat in
12. Sticka en jättelång halsduk
13. Gifta mig
14. Fylla ett bibliotek i mitt hem
15. Få en riktigt stor röding på kastspö
16. Renovera möbler
17. Odla solrosor
18. Ha citrusträd och japansk körsbärsblom i trädgården
19. Anordna möhippor för mina kompisar
20. Baka surdegsbröd på känsla
21. Testa floating
22. Se massa av mina favoritband live
23. Bo i ett hus med takbjälkar
24. Stöpa egna doftljus
25. Dricka te i England
26. Hyra ett stenhus i Skottland och gå promenader på gröna blåsiga slätter
27. Vara brudtärna
28. Samla coola autografer och tatuera in dem på skinkan
29. Hitta de perfekta bruna och guldiga pilotglasögonen
30. Laseroperera ögonen så jag slipper linser
31. Sneda köksskåp med skjutdörrar
32. Gå på pedikyr löpande
33. Aldrig mer svettas
34. Tapetsera med galna mönster
35. Bada badkar utomhus
36. Gå naken på ett hotellrum som ligger så högt upp att ingen ser dig trots att det är fönster från golv till tak
37. Bjuda hem alla våra familjer till vår stora och julpyntade drömvilla
38. Åka på lyxig spa-helg
39. Komponera en dikt och fotobok
40. Hänga upp alla mina klänningar i en lyxig walk in closet
41. Ligga och läsa på min egenrenoverade sammetsdivan
42. Bo i Spanien igen
43. En jättestor Andy Warhol-tavla
44. Sitta på en trappa i Greenwich village och bara iaktta
45. Fri tillgång till hela tv-serier när de släpps
46. Sy kjolar av tyger jag hittar på loppis
47. Vitvaror från Smeg
48. Bära glasögon som enbart accessoar
49. Att bra böcker aldrig tar slut
50. Walk the walk of fame i LA
51. Multidevice som ersätter allt som hör teven till. Kvar är bara röststyrd tv utan sladdar.
52. Anordna världens fetaste nyårsfest i en häftig lokal, mat, dukning, alla ska komma och sova kvar!
53. Åka taxi när det behövs
54. Route 66
55. Gå i långklänning mest hela tiden
56. Åka på yoga- och matlagningsresa
57. Gå i långklänning mest hela tiden
58. Vandra Camino de santiago
59. Skriva på väggar
60. Leva utan att styras av klockan eller veckodagar
61. Äta skaldjur oftare
62. Supersnabbaflyg som tar en över Atlanten på några timmar
63. Bli mer händig
64. Jättestor buddhastaty hemma
65. Aldrig mer en bad hair day
66. Se en jättepanda i det vilda
67. Rostigt stort plåtskåp
68. Köra en gammal Oldsmobile
69. Bekväma och ascoola klackar från Manolo Blahnik eller Jimmy Choo
70. Äta mat från gatustånd i Asien och veta att man inte blir dålig i magen
71. Nyhetsprogram som inte rapporterar om hemskheter, krig, brott och katastrofer utan berättar roliga nyheter
72. Att det är en självklarhet att utbudet i mataffärer är helt ekologiskt, rättvist och fritt från konstiga tillsatser
73. Uppleva Halloween i en amerikansk förort
74. Lära mig latin
75. Åka till Japan och uppleva kulturkrocken mellan hi tech och japanska trädgårdar
76. Ett stort träsnideri från Asien
77. Gå på Guggenheim i Bilbao
78. Höra på fransk bulldogsnarkningar för evigt
79. Att mitt hem alltid doftade som i mysiga inredningsaffärer
80. Vandra i Redwoodskogen
81. Kunna utföra de högavancerade ställningarna inom ashtangayogan
82. Se stora älghannar på riktigt nära håll
83. Plocka majs
84. Valspotting
85. Frottéhaddukar som torkat i solen och river i skinnet
86. Lådor fulla med pyssel
87. En säng på 220x220 cm
88. Att det hittas gömda böcker av Stieg Larsson
89. Minxnaglar i leomönster
90. Stort hus här på Singsaker
91. Garanti för varma somrar och lagom kalla och snöiga vintrar
92. Eldstad
93. Vakna av kittlande solstrålar på kind
94. Hårfärg som går ner i rötterna och du behöver bara färga en gång per år eller nåt
95. Julgran som inte barrar alls
96. Lära mig spela schack
97. Vinterpromenad på Skansen
98. Att Johnny Depp aldrig slutar spela i filmer
99. Krav på att allt kroppsvård ska vara 100% naturkosmetisk
100. Fred på jorden!

Undra hur många av dessa man kan bocka av den dagen man fyller 30. Får blicka tillbaka då och se...
Vad drömmer ni om?

Kommentera här: