Skype och dammråttor

Adda mig Skype hörrni! Då kan vi prata gratis, med eller utan kamera :)
På måndag öppnar en ny Elkjöp (El-giganten) Megastore här klockan 7.00, kommer säkert vara massa bra erbjudanden. Jag skulle tyvärr behöva en ny dammsugare. Sjukt tråkig utgift. Den jag har suger inte så imponerande och den tömmer man själv, man använder inte påsar, miljönvänligt och smidigt, men nånting har lossnat i där man lyfter behållaren, så det är inte så smidigt längre. Damm och smuts fastnar på vägen och man måste stå och dra ut dammkorvar, blääää! Den är bara ett par år gammal, den förra hade Kent sönder på nåt vis. Och jag tänker inte lägga pengar på en dammsugare. Den första köpte jag på Ica för en femhundring, den var röd och blank med metallhjul :) Den nuvarande köpte jag för kanske 800, den är svart och liten och smidig.
Jag kommer köpa en snålversion igen. Kan inte tänka mig en tråkigare utgift. Till och med fortkörningsböter skulle vara roligare, då har man i alla fall fått köra fort och haft kul!
Hatar att dammsuga, det är jobbigt att dra runt skiten, och komma åt överallt, byta eluttag, det låter och det luktar. Det spelar ingen roll om man suger upp tvättmedel eller såna kulor, det luktar ändå äckligt! Och så måste man ta fram den och ställa tillbaka den på platser där den egentligen inte passar.
Blä, nu har jag spytt lite galla över dammsugning.
Vad har ni för helgplaner? Vi ska till landet i eftermiddag när K har jobbat klart. Vi blir där till måndagen så vi missar ändå Elkjöps premiäröppning.

Kommentera här: