Veckans fynd!

Svängde in en sväng på Fretex imorse, fyndade en kappa och lite julgrejer! Om ett par timmar ska vi hämta Deno, en tatuerare från Madrid som brukar hälsa på här och jobba hos Kent och de. I helgen ska han sova hos oss, jag får träna min spanska lite :)
Nu sitter jag med en bovetegröt med pumpakärnor, vet ni, om man ska koka sig en god morgongröt, då är det godast om allt får ligga i blöt en stund först, vissa gör iordning gröten redan kvällen innan.
Kents pappa rensar i hans farmors hus, och jag fyndar! Igår var vi där och hjälpte till och jag fick med mig fina grejjor. Jag har velat ha champagnekupor jättelänge, och nu har jag sex stycken i kristall!
Kristallglas, fat med rosenmålning (väldigt vanligt här, precis som på flera ställen i Sverige, Kent ska gå en kurs i rosemålari!), och en väska som aldrig verkar vara använd
Stor jullykta för 15 kr, en tiondel av vad den skulle kostat i vanlig handel, en liten guldkruka och en liten julig ljuslykta, och så köpte jag stora kottar! Och en jättefin kappa som måste vara hemsydd av någon händig person för den har inga lappar eller så.
1 mamsen:

skriven

Mmm va gott det ska bli med skumpa när jag kommer och hälsar på!



M

2 jojo:

skriven

Cava :)

3 Sof:

skriven

Skitbra fynd ju

Kommentera här: